portada-email-marketing-email-transaccional

Email marketing i email transaccional, com diferenciarlos?

4 Octubre 2019
MARKETING
2 min (320 paraules)

A estas alturas posiblemente casi todo el mundo haya oído alguna vez el concepto de “email marketing”, ¿Verdad? Pero... ¿Email transaccional? ¿Y eso que es? te estarás preguntando. Hoy queremos hablaros sobre las diferencias entre estos dos tipos de email, pero para hacerlo primero tenemos que definirlos.

EMAIL MARKETING SE ENVÍA A CLIENTES (POTENCIALES). EMAIL TRANSACCIONAL SUELEN SER CONFIRMACIONES DE REGISTRO, PEDIDOS, ETC.

EMAIL MARKETING Y CLIENTES POTENCIALES

El Email Marketing es aquel que contiene un mensaje o propósito comercial y se envía, por ejemplo, a grupos de contactos que son potenciales clientes o ya clientes.

 

EMAIL TRANSACCIONAL, UNA CONFIRMACIÓN 

Un email transaccional es aquel que se envía como resultado de la interacción del usuario en un sitio web. Por ejemplo, un email de dada de alta, confirmación de pedido, confirmación de factura o al restablecer una contraseña.

 

¿CÓMO LOS DIFERENCIAMOS? 

Ahora que ya tenemos claro que tipo es cada uno, vamos a definir y comparar sus puntos fuertes.
 

EMAIL MARKETING

  1. S'envia a clients actuals i potencials.
  2. Campanyes promocionals, informatives, de fidelització, newsletters, invitacions ...
  3. Diversos destinataris
  4. No haurien d'incloure arxius adjunts.
  5. Han de tenir el botó de "Donar-se de baixa".
  6. Poden ser programats per enviar-se en el moment desitjat.

 

EMAIL TRANSACCIONAL

  1. S'envia a clients que han interactuat amb un lloc web o app.
  2. Emails d'activació, resums de compra, factures, etc.
  3. Un únic destinatari.
  4. Poden incloure arxius adjunts.
  5. No és obligatori que tinguin el botó de "Donar-se de baixa".
  6. S'envien automàticament després de realitzar l'acció.

 

 

EXEMPLES D'ESTRUCTURES

I per acabar, us portem un exemple d'estructura de cada un d'aquest tipus de correu electrònic, perquè us ajudin a reconèixer-los i dissenyar-los amb més facilitat.

 

estructura-email-marketing-y-transaccional

 

Tant l'email marketing com l'email transaccional han d'estar dissenyats i escrits amb especial atenció per cridar l'atenció i buscar la fidelització del client. Vols millorar els teus emails? Contáctanos, podemos ayudarte.