portada-email-marketing-email-transaccional

E-mail màrqueting i email transaccional, com diferenciar-los?

4 octubre 2019
MÀRKETING
2 min (320 palabras)

A hores d'ara possiblement gairebé tothom hagi sentit alguna vegada el concepte de "email marketing", oi? Però ... E-mail transaccional? I això que és t'estaràs preguntant. Avui volem parlar-vos sobre les diferències entre aquests dos tipus de email, però per fer-ho primer hem de definir-los.

EMAIL MARKETING S'ENVIA A CLIENTS (POTENCIALS). EMAIL TRANSACCIONAL SOLEN SER CONFIRMACIONS DE REGISTRE, COMANDES, ETC.

EMAIL MARKETING I CLIENTS POTENCIALS

Email Marketing és aquell que conté un missatge o propòsit comercial i s'envia, per exemple, a grups de contactes que són potencials clients o ja clients.

 

EMAIL TRANSACCIONAL, UNA CONFIRMACIÓ 

Un email transaccional és aquell que s'envia com a resultat de la interacció de l'usuari en un lloc web. Per exemple, un correu electrònic de donada d'alta, confirmació de comanda, confirmació de factura o en restablir una contrasenya.

 

COM ELS DIFERENCIEM? 

Ara que ja tenim clar quin tipus és cada un, definirem i comparar els seus punts forts.
 

EMAIL MARKETING

  1. Se envía a clientes actuales y potenciales.
  2. Campañas promocionales, informativas, de fidelización, newsletters, invitaciones...
  3. Varios destinatarios
  4. No deberían incluir archivos adjuntos.
  5. Deben tener el botón de “Darse de baja”.
  6. Pueden ser programados para enviarse en el momento deseado.

 

EMAIL TRANSACCIONAL

  1. Se envía a clientes que han interactuado con un sitio web o app
  2. Emails de activación, resúmenes de compra, facturas, etc.
  3. Un único destinatario.
  4. Pueden incluir archivos adjuntos.
  5. No es obligatorio que tengan el botón de “Darse de baja”.
  6. Se envían automaticamente luego de realizar la acción.

 

 

EJEMPLOS DE ESTRUCTURAS

Y para finalizar, os traemos un ejemplo de estructura de cada uno de este tipo de email, para que os ayuden a reconocerlos y diseñarlos con mayor facilidad.

 

estructura-email-marketing-y-transaccional

 

Tanto el email marketing como el email transaccional deben estar diseñados y escritos con especial atención para llamar la atención y buscar la fidelización del cliente. ¿Quieres mejorar tus emails? Contáctanos, podemos ayudarte.