A hores d'ara possiblement gairebé tothom hagi sentit alguna vegada el concepte de "email marketing", oi? Però ... E-mail transaccional? I això que és t'estaràs preguntant. Avui volem parlar-vos sobre les diferències entre aquests dos tipus de email, però per fer-ho primer hem de definir-los.
EMAIL MARKETING S'ENVIA A CLIENTS (POTENCIALS). EMAIL TRANSACCIONAL SOLEN SER CONFIRMACIONS DE REGISTRE, COMANDES, ETC.
EMAIL MARKETING I CLIENTS POTENCIALS
Email Marketing és aquell que conté un missatge o propòsit comercial i s'envia, per exemple, a grups de contactes que són potencials clients o ja clients.
EMAIL TRANSACCIONAL, UNA CONFIRMACIÓ
Un email transaccional és aquell que s'envia com a resultat de la interacció de l'usuari en un lloc web. Per exemple, un correu electrònic de donada d'alta, confirmació de comanda, confirmació de factura o en restablir una contrasenya.
COM ELS DIFERENCIEM?
Ara que ja tenim clar quin tipus és cada un, definirem i comparar els seus punts forts.
EMAIL MARKETING
- Se envía a clientes actuales y potenciales.
- Campañas promocionales, informativas, de fidelización, newsletters, invitaciones...
- Varios destinatarios
- No deberían incluir archivos adjuntos.
- Deben tener el botón de “Darse de baja”.
- Pueden ser programados para enviarse en el momento deseado.
EMAIL TRANSACCIONAL
- Se envía a clientes que han interactuado con un sitio web o app
- Emails de activación, resúmenes de compra, facturas, etc.
- Un único destinatario.
- Pueden incluir archivos adjuntos.
- No es obligatorio que tengan el botón de “Darse de baja”.
- Se envían automaticamente luego de realizar la acción.
EJEMPLOS DE ESTRUCTURAS
Y para finalizar, os traemos un ejemplo de estructura de cada uno de este tipo de email, para que os ayuden a reconocerlos y diseñarlos con mayor facilidad.

Tanto el email marketing como el email transaccional deben estar diseñados y escritos con especial atención para llamar la atención y buscar la fidelización del cliente. ¿Quieres mejorar tus emails? Contáctanos, podemos ayudarte.