portada-geofencing-que-es-funcionamiento

Geofencing, què és i com funciona

19 maig 2020
APP
MÀRKETING
4 min (441 paraules)

És molt probable que mai hagis sentit a parlar del terme Geofencing, però aquesta tecnologia és molt popular i s'utilitza bastant en marketing i promoció de serveis o negocis. El Geofencing permet establir perímetres "invisibles" d'acció perquè un negoci o empresa enviï notificacions push up automàtiques als usuaris de la seva app.

 

QUÈ ÉS GEOFENCING?

Geofencing és una tecnologia que funciona amb la ubicació proporcionada pel GPS i l'ús de les dades d'un dispositiu mòbil, i la seva eina principal es basa en establir una Geofence, una mena de tanca virtual. Podríem imaginar una Geofence com un perímetre invisible que delimita una àrea geogràfica real i que poden establir-se amb diferents formes, encara que per als usos més directes solen ser rodons.

EL GEOFENCING ÉS UNA DE LES TECNOLOGIES QUE MÉS AJUDA A LES PIMES A GENERAR ENGAGEMENT I A FIDELITZAR USUARIS AMB ELS SEUS APPS.

 

COM FUNCIONA? T'HO EXPLIQUEM AMB UN EXEMPLE.

El Geofencing s'utilitza habitualment per enviar publicitat als usuaris d'una app, vegem doncs un exemple d'ús per a entendre el seu funcionament:

  1. El negoci estableix una Geofence (perímetre virtual) que abasta 200 metres a la rodona amb el centre en el seu establiment físic.
  2. Un usuari es descarrega l'app d'aquest negoci i li dóna permís per conèixer la seva ubicació a través del GPS de l'aparell.
  3. L'usuari va pel carrer i entra en el perímetre virtual establert.
  4. Aquest dia els responsables de l'negoci, a través d'un programari de control, s'han programat l'enviament d'una notificació push up automàtica per informar de les ofertes en els seus productes.
  5. En el moment en què l'usuari entra en el perímetre virtual, automàticament rep una notificació push amb l'anunci de les ofertes. Aquestes notificacions poden estar formades per text, enllaços, imatges ...

 

mockup-ejemplo-notificación-push-geofencing

 

AVANTATGES I USOS DEL GEOFENCING

El principal avantatge del Geofencing per a màrqueting mòbil és que ajuda a fidelitzar els usuaris, però l'empresa pot utilitzar el Geofencing per a diferents propòsits:

  1. Recopilar informació de la ubicació i comportament dels usuaris.
  2. Segmentar l'audiència i així establir estratègies concretes i personalitzades.
  3. Missatges Push personalitzats a les apps en funció de la ubicació actual o recent de l'usuari.
  4. Reducció de costos en publicitat alternativa, amb un resultat molt més directe i eficient.

 

APOSTAR PEL GEOFENCING ÉS APOSTAR SOBRE SEGUR

En Use It estem sempre pendent de les innovacions tecnològiques que entren al mercat per poder oferir els millors productes i serveis als nostres clients. Per això apostem pel Geofencing per millorar les estratègies de màrqueting mòbil a les apps que desenvolupem. T'agradaria conèixer millor la tecnologia Geofencing? Contacta'ns.