portada-google-analytics

Google Analytics: taxa de rebot i permanència

14 abril 2020
MÀRKETING
4 min (429 paraules)

L'engagement, o trànsit constant d'usuaris, és per a les pàgines web com l'oxigen per a les persones. Google ha canviat el joc del posicionament i ja no n'hi ha prou amb les característiques que ens ajudaven fa uns anys enrere. Actualment, Google valora molt positivament la taxa de rebot i en el temps de permanència per situar una pàgina web per sobre d'altres.

 

QUÈ ÉS LA TAXA DE REBOT?

Podem definir la taxa de rebot com el percentatge de vegades que els usuaris han entrat en una pàgina web, i se n'han anat sense interactuar amb ella. Encara que aquesta definició és bastant precisa, cal matisar què significa el concepte d'interacció per a Google.

PER A GOOGLE, NO INTERACTUAR ÉS QUAN UN USUARI SURT DE LA PÀGINA ABANS D'UN TEMPS EN CONCRET.

No és el mateix que un usuari entri a la teva pàgina web i en 20 segons torni a el cercador, que un altre que ha estat 5 minuts llegint el contingut de la teva web.

 

PERMANÈNCIA DEL USUARI

Al costat de la taxa de rebot, el SEO de Google recull una altra mètrica per triar el posicionament de la nostra web, la permanència. Depenent de el temps que els usuaris inverteixen al nostre web, la mètrica de permanència serà més gran i tindrem un millor posicionament.

Segons Google, un indicador que ens mostra que el contingut no és d'interès per als nostres usuaris és aquell amb una taxa de rebot alta i un nivell de permanència baix.

OFERIR CONTINGUT D'INTERÈS ÉS LA MILLOR FORMA D'OBTENIR UNA ALTA PERMANÈNCIA DEL USUARI.

Per tant, hem d'intentar oferir contingut d'interès per a l'usuari i així evitar una taxa de rebot alta.

 

GOOGLE ANALYTICS, L'EINA CLAU

Per poder reflectir de manera adequada la taxa de rebot i els temps de permanència, necessitem treballar amb Google Analytics. Aquest servei d'anàlisi web proporcionat per Google ens permet conèixer tota la informació i dades de la nostra web, des del trànsit fins a les URL més visitades.

Per reflectir de forma adequada les dades de la nostra web, haurem d'establir un temps de referència per delimitar quan es producte un rebot, es recomana establir-lo per sota dels 30 segons.

 

Conèixer les dades del nostre lloc web ens brinda informació de valor del que està o no funcionant a la nostra web, i així millorar el nostre posicionament i contingut. Vols realitzar un pla de màrqueting i posicionament per al teu lloc web? Contacta'ns, podem ajudar-te.