Si sou lectorxs habituals del nostre blog, a hores d'ara ja hauríeu de saber que és el posicionament SEU, així que avui us comptem alguns trucs per a millorar-lo i aconseguir un millor posicionament del vostre lloc web.
UN RECORDATORI
Les sigles SEO, molt presents en el món online, signifiquen en anglès “Search Engine Optimization” és a dir, optimització en motors de cerca. Diguem que SEO fa referència a totes les bones pràctiques necessàries per a optimitzar el teu espai web, fer més visible i guanyar rellevància de manera natural de cara als cercadors com Google.
EL POSICIONAMENT NATURAL ÉS MILLORAR A FORÇA de CUIDAR EL CONTINGUT.
Així doncs, el SEO és generar contingut de qualitat que susciti interès, amb una web que resolgui un problema o necessitat. I si busques dreceres per a sortir primer en Google, et donem una pista: no n'hi ha. O millor dit, hi ha poc, que no són tan efectius, són efímers i suposen un cost per a la teva empresa i/o marca.
1. Coneix als usuaris
El primer és saber a qui et dirigeixes. Cada públic consumeix la informació de manera diferent. Per a saber quina cerca la gent podeu ajudar-vos de les eines de cerques de Google, com per exemple; Google *Keyword *Tool i Google *Trends. Els teus continguts resolen necessitats, cerca quins són i crea contingut basat en aquestes necessitats. Així doncs, has de descobrir quines necessitats satisfàs, com es busquen, quina competència tens i convertir-te en la marca que voldrien veure.
2. El contingut ben planificat
Si no planifiques el teu contingut amb un calendari editorial, variant formats, especificant a quin tipus d'usuari està dirigit cada contingut i enfocant al fet que realitzi una acció determinada en la seva visita.... serà difícil saber si ho estàs fent bé o malament.
3. Utilitza el teu blog
Un blog no sols és una eina per a crear contingut que atregui a Google i així millorar el posicionament natural, sinó que et permet un munt de coses més:
- Generar enllaços: creant un contingut fàcil de compartir, els usuaris el compartiran, links inclosos, la qual cosa beneficiarà al domini en conjunt. És important també que el teu blog sigui una font fiable i prestigiosa.
- Reforçar la teva marca: cuida l'aspecte estètic del teu blog, perquè reforci la identitat de la teva empresa o la teva pròpia, i així complir els teus objectius de *Branding.
4. Profunditza en xarxes socials
El posicionament natural depèn en part de la repercussió que obtinguis en xarxes socials, principalment perquè permet establir relacions, és un factor de posicionament en si mateix, confirma el perfil de links i et dóna visibilitat i branding.
5. Crea relacions
El que fas tu agrada? Prova a combinar-ho amb el que fan uns altres. Les relacions entre freelance o blogueres poden acabar sent ponts a una mica major, ja s'a través d'un posicionament SEO més òptim o de projectes importants que et donaran més visibilitat.
6. Respecta el branding com a eina SEO
El branding és fonamental en el SEO. Si ningú et coneix, ningú buscarà la teva marca. Tenir una marca potent, consolidada i amb uns bons fonaments, no sols farà que la gent et busqui més, sinó que et convertirà en una font fiable i augmentarà els clics en el teu web.
7. Vídeos everywhere
El contingut visual és el més consumit en Internet i el vídeo és el rei. És igual que utilitzis Instagram o que pugis a Youtube vídeos dels teus productes, has de provar contínuament formats que augmentin la teva visibilitat. Principalment, perquè els vídeos posicionen molt per si mateixos en cerques molt competitives i perquè reforcen un contingut textual com un post.
8. Crea les teves pròpies imatges
Si pots, utilitza imatges pròpies, de debò. Crear les teves pròpies imatges et pot permetre diferenciar-te de la resta dels teus competidors al no usar la mateixa imatge d'un banc lliure de drets. A més que les imatges poden capturades concorde als teus valors, objectius i estil de marca.
9. Qualitat o quantitat?
Tothom et dirà que qualitat per sobre de quantitat, però hi ha moltes ocasions en què el contingut de gran qualitat que puguis generar no tindrà l'impacte suficient, i per això no val la pena dedicar-li massa temps. Si et centres en paraules clau long tail, generar relacions, demanar un parell de links aquí i allà, i intercalar alguns posts excepcionals, aconseguiràs crear contingut cada vegada més visualitzat.
Trobar l'equilibri és el que distingeix a un bon bloguer dels altres.
10. Optimització i originalitat
El contingut ha de ser original i únic, no val fer un “copiar i pegar” des d'altres webs, ja que Google penalitza aquest tipus de continguts. El que sí que pots fer és estendre o donar la teva opinió d'altres articles però fent referència d'on prové la informació (o creant “relacions” amb links”).
Una vegada tenim clar a qui ens dirigim, què volem decer i amb quines paraules clau ens centrarem, treballarem les paraules clau al llarg de tota la pàgina, perquè el contingut tingui la major probabilitat de guanyar visibilitat per si sola. Una bona opció és incloure-les de forma “repetida” però “sense excés” en els textos.
LLESTOS PER A POSICIONAR-NOS!
Esperem que aquests 10 consells sobre posicionament SEU t'ajudin a aconseguir millorar el trànsit en la teva pàgina web, però si encara tens dubtes... Contacta'ns, podem ajudar-te :)