A hores d'ara possiblement gairebé tothom hagi sentit alguna vegada el concepte de "email marketing", oi? Però ... E-mail transaccional? I això que és t'estaràs preguntant. Avui volem parlar-vos sobre les diferències entre aquests dos tipus de email, però per fer-ho primer hem de definir-los.
EMAIL MARKETING S'ENVIA A CLIENTS (POTENCIALS). EMAIL TRANSACCIONAL SOLEN SER CONFIRMACIONS DE REGISTRE, COMANDES, ETC.
EMAIL MARKETING I CLIENTS POTENCIALS
Email Marketing és aquell que conté un missatge o propòsit comercial i s'envia, per exemple, a grups de contactes que són potencials clients o ja clients.
EMAIL TRANSACCIONAL, UNA CONFIRMACIÓ
Un email transaccional és aquell que s'envia com a resultat de la interacció de l'usuari en un lloc web. Per exemple, un correu electrònic de donada d'alta, confirmació de comanda, confirmació de factura o en restablir una contrasenya.
COM ELS DIFERENCIEM?
Ara que ja tenim clar quin tipus és cada un, definirem i comparar els seus punts forts.
E-MAIL MARKETING
- S'envia a clients actuals i potencials.
- Campanyes promocionals, informatives, de fidelització, newsletters, invitacions ...
- diversos destinataris
- No haurien d'incloure arxius adjunts.
- Han de tenir el botó de "Donar-se de baixa".
- Poden ser programats per enviar en el moment desitjat.
E-MAIL TRANSACCIONAL
- S'envia a clients que han interactuat amb un lloc web o app
- Emails d'activació, resums de compra, factures, etc.
- Un únic destinatari.
- Poden incloure arxius adjunts.
- No és obligatori que tinguin el botó de "Donar-se de baixa".
- S'envien automàticament després de realitzar l'acció.
EXEMPLES D'ESTRUCTURES
I per acabar, us portem un exemple d'estructura de cada un d'aquest tipus de correu electrònic, perquè us ajudin a reconèixer-los i dissenyar-los amb més facilitat.
Tant l'email marketing com l'email transaccional han d'estar dissenyats i escrits amb especial atenció per cridar l'atenció i buscar la fidelització de client. Vols millorar els teus emails? Contacta'ns, podem ajudar-te.