portada-email-marketing-email-transaccional

E-mail marketing i email transaccional, com diferenciar-los?

4 octubre 2019
MÀRKETING
2 min (320 paraules)

A hores d'ara possiblement gairebé tothom hagi sentit alguna vegada el concepte de "email marketing", oi? Però ... E-mail transaccional? I això que és t'estaràs preguntant. Avui volem parlar-vos sobre les diferències entre aquests dos tipus de email, però per fer-ho primer hem de definir-los.

EMAIL MARKETING S'ENVIA A CLIENTS (POTENCIALS). EMAIL TRANSACCIONAL SOLEN SER CONFIRMACIONS DE REGISTRE, COMANDES, ETC.

EMAIL MARKETING I CLIENTS POTENCIALS

Email Marketing és aquell que conté un missatge o propòsit comercial i s'envia, per exemple, a grups de contactes que són potencials clients o ja clients.

 

EMAIL TRANSACCIONAL, UNA CONFIRMACIÓ 

Un email transaccional és aquell que s'envia com a resultat de la interacció de l'usuari en un lloc web. Per exemple, un correu electrònic de donada d'alta, confirmació de comanda, confirmació de factura o en restablir una contrasenya.

 

COM ELS DIFERENCIEM? 

Ara que ja tenim clar quin tipus és cada un, definirem i comparar els seus punts forts.
 

E-MAIL MARKETING

  1. S'envia a clients actuals i potencials.
  2. Campanyes promocionals, informatives, de fidelització, newsletters, invitacions ...
  3. diversos destinataris
  4. No haurien d'incloure arxius adjunts.
  5. Han de tenir el botó de "Donar-se de baixa".
  6. Poden ser programats per enviar en el moment desitjat.

 

E-MAIL TRANSACCIONAL

  1. S'envia a clients que han interactuat amb un lloc web o app
  2. Emails d'activació, resums de compra, factures, etc.
  3. Un únic destinatari.
  4. Poden incloure arxius adjunts.
  5. No és obligatori que tinguin el botó de "Donar-se de baixa".
  6. S'envien automàticament després de realitzar l'acció.

 

EXEMPLES D'ESTRUCTURES

I per acabar, us portem un exemple d'estructura de cada un d'aquest tipus de correu electrònic, perquè us ajudin a reconèixer-los i dissenyar-los amb més facilitat.
 

estructura-email-marketing-y-transaccional

 

Tant l'email marketing com l'email transaccional han d'estar dissenyats i escrits amb especial atenció per cridar l'atenció i buscar la fidelització de client. Vols millorar els teus emails? Contacta'ns, podem ajudar-te.