El marketing digital i la seva creixent protagonisme dins de les empreses ha fet inevitable que es creessin nous conceptes que cada vegada escoltem més sovint en les converses de consultors SEO, gestors de campanyes, analistes web i en especialistes del propi marketing digital que en general no entenem.
Per ajudar-vos a entendre millor el món del marketing, us portem algunes paraules clau en forma de "diccionari bàsic" que us seran molt útils a l'hora de promocionar i generar beneficis en el vostre negoci.
ELS LÍMITS DEL MEU LLENGUATGE SÓN ELS LÍMITS DE LA MEVA MENT. - LUDWIG WITTGENSTEIN
Vegem algun vocabulari propi del marketing:
1#Beacon
Dispositiu que emet senyals a distància a través de la tecnologia Bluetooth. Serveix per localitzar dispositius receptors que tinguin instal·lats l'App que permeti rastrejar.
2#Briefing
Són informes que serveixen com a punt de partida per a una tasca, estableixen les bases per generar algun tipus de campanya publicitària, projecte web, branding ...
3#CRM
Customer relationship manager. És una estratègia de màrqueting que treballa per i per al client, gestionant tots els inputs d'entrada i sortida de dades a través de plataformes integrats amb els sistemes de màrqueting o de gestió de l'empresa.
4#CRO
Convention rate Optimation. Són mètodes que permeten l'optimització d'una web per augmentar el seu trànsit i que a l'arribar realitzin una acció. Per exemple, comprar, omplir un formulari ...
5#Eye tracking
És el procés d'avaluar el punt on es fixa la mirada o el moviment de l'ull en relació amb el cap. Ens dóna informació útil per adaptar el disseny al que li veu primer el usuari.
6#Facebook Ads
És un sistema en el qual pots promocionar teus productes o llocs web. Es mostren en l'inici, perfil i fotos dels usuaris pagant només pels clics rebuts.
7#Inbound marketing
Són estratègies de màrqueting que ens permeten captar clients a través la combinació de diverses accions com el SEO, el màrqueting de continguts, les xarxes socials ...
8#Long tail keyword
Són paraules clau més llargues i complexes d'una família que té menys recerca i menys competència. Són més fàcils de col·locar en el posicionament SEO de Google i són més descriptives com per exemple, "on menjar caragols a Lleida".
9#Outbound marketing
L'oposat a l'in bound marketing, per la qual cosa és un conjunt d'accions de màrqueting que permeten captar consumidors amb els mètodes més directes i tradicionals, com el porta a porta o les trucades telefòniques.
10#Target
És el públic objectiu a què es dirigeixen els productes o serveis d'una empresa. Per establir-se sol recórrer a criteris socioeconòmics com el sou, la classe social, o criteris psicogràfics (estil de vida, hàbits ...). Aquests criteris ajuden a establir el missatge destinat a un públic en concret.
11#Engagement
Fa referència a el nivell de compromís o fidelitat que té una empresa amb els seus clients.
12#Email marketing
Es tracta d'l'enviament de missatges de correu electrònic a uns usuaris registrats en una base de dades. Els seus objectius són realitzar vendes o aconseguir algun registre. Permet promocionar productes o serveis mitjançant una campanya totalment personalitzada. La seva pràctica massiva no està recomanada ja que pot detectar com a correu brossa.
A Use It col·laborem amb experts en màrqueting que poden ajudar a que la teva empresa assoleixi els seus objectius establint una estratègia de màrqueting adequada a cada projecte.Parlem?