Fa 14 anys va néixer Facebook, la xarxa social que més usuaris té en el món. Dos anys més tard va sorgir Twitter, una plataforma de comunicació bidireccional i dos anys més tard Instagram, que es defineix com una xarxa social i aplicació per a pujar fotos i vídeos. Actualment, aquestes tres xarxes socials juntes compten amb més de 3,000 milions d'usuaris actius en un mes.
QUAN APAREIXEN ELS ALGORISMES?
En aquestes xarxes socials es produeixen milions de noves publicacions per dia on trobem informacions d'allò més diverses i que, per aquest motiu, exigeixen que cada xarxa creï mitjans per a segmentar i prioritzar els continguts més rellevants per a cada usuari. La solució oposada per elles va ser la mateixa: crear un *feed de notícies a partir d'algorismes basats en els interessos i interaccions dels usuaris.
ELS ALGORISMES DE CADASCUNA D'AQUESTES XARXES SÓN DIFERENTS I TENEN OBJECTIUS DIFERENTS.
Segons la RAE, un algorisme és un “conjunt ordenat i finit d'operacions sistemàtiques que permet fer un càlcul i trobar la solució d'un problema.” Els algorismes operen com a pont entre les accions i els resultats de les màquines i es tradueixen a un codi de programació perquè els equips l'interpretin.
ELS ALGORISMES QUE APRENEN
Aquests algorismes no són per a res convencionals, com el de la suma, multiplicació... Si no que són procediments que “aprenen” a resoldre tasques de manera més eficient a mesura que processen més dades dels clients. Són algorismes basats en dades i funcionen com una “caixa negra”. És a dir, aquests algorismes recol·lecten la informació de l'usuari, les publicacions que li agraden, els vídeos que visualitza, que llocs visita, etc. i l'emmagatzemen per a així mostrar i ordenar les publicacions, col·locar insercions publicitàries que millor s'ajustin als seus perfils i suggerir, a més, amistats. Així doncs, les xarxes socials generen grans guanys introduint publicacions pagades per empreses en la cronologia de l'usuari.
SEGONS ELS EXPERTS, UN ALGORISME JA CONEIX BÉ A l'USUARI DESPRÉS DE 300 M'AGRADA.
COM ACONSEGUIR QUE ELS ALGORISMES ET VULGUIN UNA MICA MÉS
I per a finalitzar el post, us deixem alguns consells que us ajudaran a bregar i beneficiar-vos dels algorismes de les xarxes socials. Llestos?
- Crea contingut amb el propòsit d'impulsar la conversa entre els usuaris.
- Evita incloure enllaços que obliguin l'usuari a sortir de la plataforma.
- Usa vídeos en directe, perquè generarà un compromís sis vegades major que qualsevol altre contingut.
- No usis la xarxa social com a mitjà per a compartir tot el contingut que passa per les teves mans, se selectiu i genera contingut que sigui interessant a l'audiència.
A Use It creiem que els algorismes poden arribar a ser beneficiosos tant per a empreses com per a usuaris. T'ajudem a gestionar les teves xarxes socials? Parlem.