portada-beacons-marketing

Beacons i els seus beneficis en marketing

26 octubre 2018
IOT
5 min (580 paraules)

Saps què són els beacons? Si no has sentit a parlar mai d'ells, aquestes en el lloc correcte. Els beacons et permeten arribar a conèixer als clients i desenvolupar milers d'estratègies per conèixer els seus moviments.

ELS BEACONS SÓN UNA DE LES EINES ESTRELLA PER AL MARKETING.

 

Els beacons et permeten conèixer on són els possibles clients, què fan i quines són les seves preferències, aplicat a la vida real, és a dir, a l'ésser humà en espais físics.


QUÈ ÉS UN BEACON?

Un beacon és un dispositiu de baix consum que emet un senyal broadcast, i són prou petits per fixar-se en una paret o taulells. Aquest tipus de dispositiu utilitza connexió bluetooth de baix consum (BLE) per a transmetre missatges o avisos directament a un dispositiu mòbil sense necessitat d'una sincronització dels aparells. A diferència de l'GPS, els Beacons poden ser utilitzats per a la localització exacta dins d'un entorn tancat, ia més tenen la capacitat de vincular-se amb els telèfons mòbils per facilitar compres o accions.

 

COM FUNCIONEN ELS BEACONS? 

El funcionament d'un beacon és molt senzill, aquest tipus de sensors es col·loquen en zones estratègiques de l'establiment en el qual es vol interactuar amb els clients potencials, encara que només podrà funcionar si els telèfons mòbils tenen activat el Bluetooth. A més, les apps són vitals perquè el dispositiu mòbil de què disposes pugui llegir el contingut dels senyals que emeten els beacons. El millor d'aquests senyals és que pots personalitzar-les, és a dir, els continguts dels missatges que vols llançar els esculls tu.

esquema-ilustrado-beacons


BENEFICIS PER A LES MARQUES

Tot i que en un inici l'objectiu principal dels beacons era ajudar al consumidor, les possibilitats i beneficis que aquesta tecnologia pot proporcionar són molt àmplies, només dependrà de l'ús que li vulgui donar. Alguns dels beneficis que més aporten a marques i empreses són els següents:

  1. Crear campanyes de màrqueting de proximitat. (Permeten endinsar-te al "ara" dels usuaris mitjançant els seus mòbils).
  2. Ofertes exclusives en ubicacions determinades. (Quan els usuaris s'apropin a l'beacon d'una zona podràs enviar-informació i / o ofertes relacionades.)
  3. Els beacons poden ajudar-te en temes de seguretat i informació. (Permeten geolocalitzar als usuaris sense GPS).
  4. Coneixeràs més als usuaris. (Ideal per poder personalitzar els impactes i aconseguir més conversions).


L'USUARI TAMBÉ SURT GUANYANT

I llavors, en què surt guanyant el consumidor? Doncs són molts els avantatges que ofereixen els beacons als usuaris i consumidors d'una empresa. Per exemple:

  1. Informació rellevant a temps real. (Informació sobre productes, suggeriments, solucions ...)
  2. Navegació interna (poden crear rutes en espais tancats, com aeroports, supermercats, magatzems ...)
  3. Servei eficient i pagaments ràpids (agilitzen el procés de showrooming).
  4. Ofertes i descomptes (els consumidors podran conèixer les ofertes en temps real mentre són al lloc adequat).
  5. Opt in i opt out (l'usuari és qui decideix si vol compartir o no la seva ubicació en cada app).


SEMPRE INNOVANT

Com emprenedors tecnològics estem sempre buscant les millors opcions i solucions per a empreses. Un dels nostres projectes més prometedors és VEM (Visit Experience Museum) una app que permet al visitant d'un museu tenir el seu propi guia, visites, recorreguts, informació sobre les obres i de l'museu, al seu mòbil.
Versió promo disponible a Apple Store i Play Store.



En USE IT som experts en tecnologia Beacons, així que si vols saber de quina manera poden beneficiar els beacons al teu negoci, pots llegir més sobre ells aquí o també pots contactarnos.