portada-fidelizar-clientes

Consells per a fidelitzar clients

27 novembre 2018
MÀRKETING
5 min (517 paraules)

Aconseguir nous clients  no és una tasca fàcil per a cap empresa, veritat? Llavors és molt important fidelitzar als clients que ja tenim, ja que és més fàcil aconseguir que un client repeteixi en la seva compra, que aconseguir que un nou faci una compra. Però, què és la fidelització i com podem aconseguir-la? Us ho expliquem tot a continuació.

 

QUÈ ÉS LA FIDELITZACIÓ DELS CLIENTS?

La fidelització consisteix a fer que un client que ja ha consumit alguna vegada un dels productes o serveis que ofereixes torni a la empresa per a fer noves consumicions de manera que, es pugui convertir en un client habitual i que fins i tot millor, ens pugui arribar a recomanar.

Per a aconseguir fidelitzar als nostres clients és fonamental recórrer a diferents estratègies de màrqueting que ens ajudi a aconseguir que aquest client ens sigui lleial.

 

COM FIDELITZAR ALS CLIENTS?

Com ja hem dit anteriorment, per a fidelitzar a un consumidor o client a més d'oferir un bon producte i de bona qualitat és necessari realitzar estratègies de fidelització. La importància de realitzar aquestes estratègies recau en la diferenciació de la competència, a escoltar als nostres clients, oferir-los novetats, millores, i en general, un millor servei. I tot això no suposa només retenir a antics clients, sinó també als nous clients i atreure a clients potencials.

LA META D'UNA EMPRESA ÉS TENIR UN SERVEI AL CLIENT QUE NO SOLS SIGUI EL MILLOR, SINÓ QUE SIGUI LEGENDARI.- SAM WALTON

 

5 TIPS PER FIDELITZAR CLIENTS:

1#Humanitza el teu missatge
A ningú li agrada que a l'trucar a un servei tècnic li responguin com "un robot automatitzat". Els clients prefereixen tractes personals, així que intenta sempre mostrar empatia i una conversa fluida per aconseguir connectar amb els teus clients de manera que quedin més satisfets.

2#Premia la fidelitatFes-los saber que són el més important per a la teva empresa, ofereix-los descomptes directes, obsequis, etc, qualsevol cosa que els faci sentir-se bé i seguir confiant en tu.

 

AQUÍ HI HA UNA PODEROSA REGLA. DÓNA SEMPRE A LA GENT MÉS DEL QUE ESPERA OBTENER.- NELSON BOSWELL

 

3#Programes de fidelització
Una de les opcions que més funcionen. Una manera de fer-ho pot ser el programat moneder, en el qual per la compra acumules un percentatge de l'total, de manera que vas acumulant diners a la targeta amb el que més tard podràs fer una compra gratis. O bé, un altre tipus pot ser canviar punts per regals.

4#Atenció personalitzada
És fonamental oferir una atenció personalitzada als nostres clients perquè puguin confiar en nosaltres, sobretot si es produeix algun tipus de malentès.

5#Forma als teus treballadors
Una formació especialitzada dels treballadors pot ser molt important a l'hora de fidelitzar una clienta. Has conscienciar als teus treballadors de la importància de la formació contínua per a la millora de les seves competències en atenció i fidelització de clients. En aquest cas, la informació és poder.



A Use It som experts en màrqueting digital i podem ajudar-te a crear estratègies de fidelització de clients i així millorar els ingressos de la teva empresa. Contacta'ns, estem aquí per ajudar-te.