És molt probable que mai hagis sentit a parlar del terme Geofencing, però aquesta tecnologia és molt popular i s'utilitza bastant en marketing i promoció de serveis o negocis. El Geofencing permet establir perímetres "invisibles" d'acció perquè un negoci o empresa enviï notificacions push up automàtiques als usuaris de la seva app.
QUÈ ÉS GEOFENCING?
Geofencing és una tecnologia que funciona amb la ubicació proporcionada pel GPS i l'ús de les dades d'un dispositiu mòbil, i la seva eina principal es basa en establir una Geofence, una mena de tanca virtual. Podríem imaginar una Geofence com un perímetre invisible que delimita una àrea geogràfica real i que poden establir-se amb diferents formes, encara que per als usos més directes solen ser rodons.
EL GEOFENCING ÉS UNA DE LES TECNOLOGIES QUE MÉS AJUDA A LES PIMES A GENERAR ENGAGEMENT I A FIDELITZAR USUARIS AMB ELS SEUS APPS.
COM FUNCIONA? T'HO EXPLIQUEM AMB UN EXEMPLE.
El Geofencing s'utilitza habitualment per enviar publicitat als usuaris d'una app, vegem doncs un exemple d'ús per a entendre el seu funcionament:
- El negoci estableix una Geofence (perímetre virtual) que abasta 200 metres a la rodona amb el centre en el seu establiment físic.
- Un usuari es descarrega l'app d'aquest negoci i li dóna permís per conèixer la seva ubicació a través del GPS de l'aparell.
- L'usuari va pel carrer i entra en el perímetre virtual establert.
- Aquest dia els responsables de l'negoci, a través d'un programari de control, s'han programat l'enviament d'una notificació push up automàtica per informar de les ofertes en els seus productes.
- En el moment en què l'usuari entra en el perímetre virtual, automàticament rep una notificació push amb l'anunci de les ofertes. Aquestes notificacions poden estar formades per text, enllaços, imatges ...
AVANTATGES I USOS DEL GEOFENCING
El principal avantatge del Geofencing per a màrqueting mòbil és que ajuda a fidelitzar els usuaris, però l'empresa pot utilitzar el Geofencing per a diferents propòsits:
- Recopilar informació de la ubicació i comportament dels usuaris.
- Segmentar l'audiència i així establir estratègies concretes i personalitzades.
- Missatges Push personalitzats a les apps en funció de la ubicació actual o recent de l'usuari.
- Reducció de costos en publicitat alternativa, amb un resultat molt més directe i eficient.
APOSTAR PEL GEOFENCING ÉS APOSTAR SOBRE SEGUR
En Use It estem sempre pendent de les innovacions tecnològiques que entren al mercat per poder oferir els millors productes i serveis als nostres clients. Per això apostem pel Geofencing per millorar les estratègies de màrqueting mòbil a les apps que desenvolupem. T'agradaria conèixer millor la tecnologia Geofencing? Contacta'ns.