Generar trànsit i millorar el posicionament d'un lloc web és un dels objectius principals en tota estratègia de màrqueting digital, i una de les tècniques més efectives per aconseguir-ho és el Link Building. Però generar o construir enllaços cap al teu lloc web no és tan senzill com afegir un link en un altre lloc web, sinó que s'han de tenir en compte diversos factors per fer-ho de forma eficient i de qualitat.
QUÈ ÉS LINK BUILDING?
Link building, o construcció d'enllaços, és una de les tècniques SEO més efectives que consisteix en generar enllaços externs cap al teu lloc web. Quan parlem de fer link building fem referència a totes les accions que realitzem per aconseguir que la nostra web sigui enllaçada per altres webs o persones i, aconseguir així, augmentar el trànsit i posicionament del nostre lloc web.
QUANTS MÉS ENLLAÇOS DE QUALITAT GENEREM CAP LA NOSTRA WEB, MÉS AUGMENTARÀ NOSTRE TRÀNSIT I POSICIONAMENT.
COM GENERAR ENLLAÇOS CAP A LA TEVA WEB?
A la pràctica és simple, ja que consisteix a afegir un link en un lloc web de tercers cap al teu lloc web. Però la teoria és una mica més complexa, ja que hauríem de tenir en compte diversos punts per generar un link building de qualitat i eficient:
1#Link building des de diferents dominis
El nostre gran aliat Google analitza una cosa que es diu "diversitat de dominis", és a dir, que com més gran sigui la quantitat de dominis que tenen un link cap al nostre lloc web, millor. Així doncs, és millor tenir un enllaç en cinc dominis o llocs web diferents, què cinc enllaços des del mateix domini.
2#Contingut relacionat
El contingut de la pàgina on es troba el nostre enllaç és molt important i ha d'estar relacionat amb el nostre lloc web. Per exemple, si tenim una botiga en línia de jardineria, un enllaç d'un bloc de cura de plantes serà de més qualitat que un enllaç d'un bloc de moda.
3#Equilibri entre enllaços interns i externs
Això pot ser una mica confús però és molt important, ja que la pàgina en la qual es troba el nostre enllaç ha de mantenir un equilibri entre enllaços interns (entre el propi lloc web) i enllaços externs (cap a altres llocs web).
EN EL LINK BUILDING LA PÀGINA QUE ALLOTJA EL NOSTRE LINK TÉ MOLTA IMPORTÀNCIA I HA DE COMPLIR CERTS CRITERIS PERQUÈ L'ENLLAÇ SIGUI DE QUALITAT.
4#On està l'enllaç?
L'estructura d'una pàgina web és molt clara i Google sap diferenciar-la molt bé, per aquest motiu la ubicació física del nostre enllaç farà que tingui més o menys rellevància. La millor ubicació per al nostre enllaç és en el cos de el text, on segurament tindrà més relació amb el contingut.
5#Anchor Text o text de l'enllaç
El anchor text o text de l'enllaç, és el text en el qual podem fer clic en un enllaç. És recomanable afegir una keyword relativa a la pàgina que apunta, ja que Google sabrà millor de què tracta aquesta pàgina. Per aquest motiu és important fer servir anchor texts diferents o naturals, com ara el propi nom de la pàgina o la seva URL.
Així doncs, com podem veure el Link building és una aspecte molt important per millorar la repercussió del nostre lloc web i mai s'ha de prendre a la lleugera. Per això és important tenir dues coses en compte, més val qualitat que quantitat, i en la varietat està el gust.
Vols començar a millorar el posicionament del teu lloc web creant una estratègia de màrqueting? Contacta'ns, estarem encantats d'ajudar-te.