portada-marketing-redes-sociales

Màrqueting en xarxes socials

10 Juliol 2018
MÀRKETING
5 min (590 paraules)

Avui dia, gairebé tothom té un perfil en alguna xarxa social, ja sigui Instagram, Facebook, Twitter, *Snapchat, *Linekdin, *Youtube... Així doncs, és lògic pensar que la teva empresa ha de tenir també un perfil en les xarxes socials. Però... dóna beneficis de debò crear-se un perfil i pujar contingut nou?


MITJÀ SOCIAL MÀRQUETING

El màrqueting en xarxes socials pot ajudar a elevar la teva audiència i convertir a persones interessades, en clients potencials d'una forma significativa. Un contingut rellevant i dissenyat per a la teva audiència, és clau per a augmentar la presència que té la teva marca dins dels mitjans digitals.

Però per a obtenir beneficis, és important comprendre el funcionament de les xarxes socials i la resposta de la teva audiència en cadascuna d'elles, analitzant, avaluant i executant el contingut.

ACTUALMENT, FACEBOOK, YOUTUBE I INSTAGRAM SÓN LES XARXES SOCIALS MÉS USADES EN EL MUNDO.

 

PERQUÈ SÓN IMPORTANTS?

Tal com afirmen els experts, el mitjà social significa el futur de la comunicació. Gràcies a les seves múltiples eines i formats, possibilitat que flueixi tot tipus de contingut entre els usuaris. Per això, és important que estableixis una estratègia per a generar un contingut específic que comuniqui aquells valors, necessitats o simplement productes que la teva empresa vulgui donar a conèixer, sempre en funció dels objectius que t'estableixis. Així doncs, el màrqueting en xarxes socials es converteix en un mitjà més mitjançant el qual les empreses poden comunicar-se amb els usuaris, creant interacció i *viralización de continguts.

 

PERÒ... S'OBTENEN BENEFICIS?

La resposta és clara, si. Sempre que s'executi una bona estratègia de màrqueting. Tot projecte comunicatiu ha de basar-se en una estratègia i, òbviament, quan parlem de màrqueting fem referència a cobrir uns objectius prèviament plantejats. Segur que coneixes alguna campanya que t'hagi sorprès, o tuits enginyosos de *community *managers a respostes d'usuaris. També el contrari, errors garrafals que desemboquen en crisis de reputació a una empresa. Entre altres coses, posar en pràctica una estratègia de màrqueting en xarxes socials et repercutirà beneficiosament en els següents aspectes:

 

1#Imatge de marca
Existeix una consigna entre els professionals de la comunicació que diu “sense comunicació, ningú sabrà mai quins feixos”. Una adequada gestió de xarxes socials significarà mantenir als teus usuaris al dia i, fer-lo estratègicament repercutirà favorablement en la teva imatge de marca.


2#Trànsit
Les xarxes socials faciliten el trànsit a la teva pàgina web. Són una porta directa cap al teu website.


3#Conversions
Construir una comunitat gran ajudarà a aconseguir que més usuaris coneguin la teva marca, es converteixin en leads, fins i tot consumeixin i, si aquests ja són clients, podràs fidelizarlos interactuant amb ells.


4#Abast
Les xarxes socials són un hàbitat de cada vegada més usuaris. Les teves publicacions podran arribar cada vegada a més persones i, en conseqüència, el teu abast incrementarà.


5#Coneix el teu target
El contacte directe i permanent amb la teva comunitat t'oferirà tot tipus de dades que et permetran conèixer detalladament qui és el teu consumidor, com és el teu públic objectiu i què li interessa per a així poder cridar-los l'atenció. A més, algunes xarxes socials com Linkedin o Facebook incorporen estadístiques realment completes per a poder atacar a col·lectius molt específics.

 

FOLLOW AND UNFOLLOW

Després de llegir aquest article, estem segurs que et replantejaràs la importància de les xarxes socials, almenys per a la teva empresa o marca. I és que no n'hi ha prou amb tenir perfils creats, tampoc és suficient publicar de tant en tant, has de treballar el màrqueting en xarxes socials i aprofitar les infinites possibilitats que ofereix el mitjà social. T'ajudem?