Des de fa ja algun temps Instagram s'ha anat convertint en la xarxa social preferida per fer publicitat en les empreses, ja sigui a través de les publicacions clàssiques o dels nous stories. A més Instagram ofereix un servei tant per a les més petites que es van donant a conèixer, fins a les companyies més gran, que els permet vendre els seus productes aquest servei és el Instagram shopping. Però, com afavoreixen els Instagram stories i el Instagram shopping a la teva marca?
INSTAGRAM STORIES, QUÈ SÓN?
Les històries d'Instagram són continguts audiovisuals, poden ser vídeos o imatges, que només estan visibles durant 24 hores en el nostre perfil i a les empreses els resulten molt útils per realitzar promocions o publicitar esdeveniments concrets de botigues.
AVANTATGES PER A LES EMPRESES
1#Potència l'engagement amb els teus seguidors
En el cas que estiguis preparant algun esdeveniment, pots donar un avanç als teus seguidors de manera que els atregui i així estiguin pendents del que estiguis preparant. El simple fet d'avançar-una part ja els fa ser partícips i els mostres el importants que són per a la teva empresa.
2#Enllaços directes
Està és una funcionalitat que tots els usuaris demanen a crits des que es va crear però la veritat és que només ho està disponible per a aquells comptes que comptin amb més de 10k de seguidors. Amb aquesta eina es pot pujar enllaços directes a la pàgina web amb la funció de "Swipe up" (lliscar cap amunt).
Per exemple si tens una botiga en línia podràs mostrar els teus productes i enllaçar-directament a la seva fitxa de producte a la web. O si tens un bloc, podràs tenir accés directe amb només un clic.
3#Creació d'enquestes
Les enquestes és un punt fort per a les empreses ja que així poden mesurar el grau de satisfacció dels teus seguidors i, per exemple, saber si han de millorar alguna cosa. El millor que tenen les enquestes d'Instagram és que reps un feedback instantani sobre les preguntes que els facis als teus seguidors. És un punt molt a favor dels stories.
4#Humanitza la teva marca
La finalitat dels stories de Intagram és destacar algun moment del dia a dia. A diferència de les publicacions d'altres xarxes socials, les històries permeten compartir contingut de manera informal i divertida. D'aquesta manera encara que la teva empresa es dediqui a alguna cosa més clàssic i seriós sempre podreu mostrar la vostra faceta més simpàtica.
I... EL Instagram SHOPPING, QUÈ ÉS?
A quants de vosaltres no us ha passat veure alguna cosa per instagram que us hagi agradat i que volíeu comprar, però no podíeu perquè no sabíeu d'on era, no Doncs, Instagram shopping és la solució al vostre problema! Aquesta funció és un mètode perquè les botigues puguin afegir etiquetes amb preus a les fotos de manera que quan vegis alguna cosa que t'agradi puguis comprar-lo. Però no tots els comptes puguis emprar aquesta eina. Les empreses que vulguin participar en aquesta funcionalitat d'Instagram han de complir uns requisits:
- Tenir un perfil d'empresa.
- Vendre productes físics a la seva web oficial.
- Integrar catàleg a Facebook (Shopify o BigCommerce).
- Darrera versió d'Instagram instal·lada.
- Publicar a mínim 9 publicacions perquè s'activi el botó de compra.
COM INSTAL·LAR Instagram SHOPPING
Al complir tots els requisits que hem esmentat anteriorment només et queda seguir els següents passeu-vos per configurar-lo en el teu perfil:
- Veus als ajustos del teu compte.
- Fes clic en productes.
- Selecciona el catàleg de productes.
- ¡LLEST!
Un cop habilitat el shopping d'Instagram, pots pujar les imatges i etiquetar els productes.
AVANTATGES PER A l'EMPRESA
És clar que aquesta és una funcionalitat que no s'ha de deixar passar per alt. És una manera d'obrir un nou canal de venda "directa" i porta amb si les següents avantatges:
1#Més trànsit des Instagram al teu web
A l'fer clic a la compra d'Instagram accedeixes directament a la web, així obtens més visites.
2#Major nombre de comandes
A l'estar més visible obtens directament més comandes. Les teves vendes augmentaran i sabràs quins arriben des Instagram.
3#Font de posicionament
Potser la teva marca no té un bon posicionament SEO a Google, ja que amb Instagram shopping doncs posar més esforços en posicionar millor a la xarxa social.
Està clar que Instagram shopping canviarà la forma de vendre. Si has pensat en crear una botiga en línia, contacta'ns , a Use It som experts en e-commerce i en el posicionament SEO. T'esperem!