redactar-contenido-para-seo

Redactar continguts optimitzats per a SEO

25 maig 2020
MÀRKETING
5 min (547 paraules)

Qualsevol persona que escrigui textos o contingut per a Internet sap que el SEO és molt important. I encara que escriure continguts per SEO no és una odissea tampoc és una tasca fàcil, i més des que Google es va actualitzar a la versió Panda. Per aquest motiu, és important tenir en ment una sèrie de pautes o consells a l'hora de redactar continguts per SEO.

GOOGLE PANDA ÉS UNA ACTUALITZACIÓ QUE SE CENTRA EN LA QUALITAT DEL CONTINGUT I PENALITZA CONTINGUT DE BAIXA QUALITAT, CURT, IRRELLEVANT, MAL REDACTAT ...

 

COMENCEM PER LO BÀSIC, QUÈ ÉS EL SEO?

Definint breument, el SEO (Search Engine Optimization en anglès i Optimització en cercadors en espanyol) són totes aquestes estratègies que s'empren per millorar la visibilitat d'una pàgina web a través del seu posicionament a Google. En el post Què és el SEO? t'expliquem millor el seu funcionament i en aquest et donem 10 consells per a millorar el SEO.

 

QUÈ CAL TENIR EN COMPTE?

1#Paraules clau
En tot text que escrivim, ja sigui per a un article, fitxa d'un article o contingut per a una pàgina web, sol estar orientat a una temàtica o a una paraula clau que sabem què s'està buscant. És important fer una recerca i definir quines són les paraules clau que ens interessa posicionar.

2#La URL
La URL és una part molt important que ha d'estar també optimitzada i alineada amb la temàtica del contingut i abans de res, amb la paraula clau principal. En les URLs és millor eliminar totes aquelles paraules que no aporten res especial, com ara les preposicions o conjuncions.

3#El títol
El títol és el reclam perfecte que fa que un article destaqui sobre els altres, per això l'objectiu principal és aconseguir diferenciar-te de la resta. El títol hauria d'oscil·lar entre els 50 i els 70 caràcters perquè aparegui en els resultats dels cercadors.

4#Descripció
La descripció, o també coneguda com a meta-description (meta tags: què són, per a què serveizen i eines), és el text que apareix sota d'un resultat a Google, aquest és important no perquè millori el posicionament a Google, sinó perquè una descripció amb "ganxo" ajudarà a que els usuaris accedeixin a llegir el contingut amb més facilitat.

 

ALGUNS CONSELLS MÉS

  1. Sigues original. Pots recopilar informació d'altres fonts però has de redactar els teus propis textos.
  2. Pensa en el teu públic objectiu. No és el mateix redactar contingut per a un públic jove que per un més gran. Si escrius el contingut en un llenguatge erroni pot augmentar la taxa de rebot i ser perjudicial per a la teva posicionament.
  3. Crea continguts rellevants. Què el contingut que ofereixes tu no es pugui trobar en cap altre lloc.
  4. Paraules clau i sinònims. Les paraules clau han d'estar en text, però usar-les en accés no és bo. Per aquest motiu utilitzar sinònims i variacions d'una mateixa expressió.
  5. Revisa l'ortografia i la redacció. Google odia el contingut mal escrit, és important revisar que no hi hagi errors gramaticals, sintàctics o ortogràfics.
  6. ¿Links i negretes? Sí. Tot i que no suposa un pes important en SEO, és una bona forma de destacar text per a l'usuari i facilitar-li la lectura de conceptes importants.

 

Vols que el teu lloc web tingui textos optimitzats per SEO que t'ajuden a posicionar millor a Google? Contacta'ns, podem ajudar-te.