Qualsevol persona que escrigui textos o contingut per a Internet sap que el SEO és molt important. I encara que escriure continguts per SEO no és una odissea tampoc és una tasca fàcil, i més des que Google es va actualitzar a la versió Panda. Per aquest motiu, és important tenir en ment una sèrie de pautes o consells a l'hora de redactar continguts per SEO.
GOOGLE PANDA ÉS UNA ACTUALITZACIÓ QUE SE CENTRA EN LA QUALITAT DEL CONTINGUT I PENALITZA CONTINGUT DE BAIXA QUALITAT, CURT, IRRELLEVANT, MAL REDACTAT ...
COMENCEM PER LO BÀSIC, QUÈ ÉS EL SEO?
Definint breument, el SEO (Search Engine Optimization en anglès i Optimització en cercadors en espanyol) són totes aquestes estratègies que s'empren per millorar la visibilitat d'una pàgina web a través del seu posicionament a Google. En el post Què és el SEO? t'expliquem millor el seu funcionament i en aquest et donem 10 consells per a millorar el SEO.
QUÈ CAL TENIR EN COMPTE?
1#Paraules clau
En tot text que escrivim, ja sigui per a un article, fitxa d'un article o contingut per a una pàgina web, sol estar orientat a una temàtica o a una paraula clau que sabem què s'està buscant. És important fer una recerca i definir quines són les paraules clau que ens interessa posicionar.
2#La URL
La URL és una part molt important que ha d'estar també optimitzada i alineada amb la temàtica del contingut i abans de res, amb la paraula clau principal. En les URLs és millor eliminar totes aquelles paraules que no aporten res especial, com ara les preposicions o conjuncions.
3#El títol
El títol és el reclam perfecte que fa que un article destaqui sobre els altres, per això l'objectiu principal és aconseguir diferenciar-te de la resta. El títol hauria d'oscil·lar entre els 50 i els 70 caràcters perquè aparegui en els resultats dels cercadors.
4#Descripció
La descripció, o també coneguda com a meta-description (meta tags: què són, per a què serveizen i eines), és el text que apareix sota d'un resultat a Google, aquest és important no perquè millori el posicionament a Google, sinó perquè una descripció amb "ganxo" ajudarà a que els usuaris accedeixin a llegir el contingut amb més facilitat.
ALGUNS CONSELLS MÉS
- Sigues original. Pots recopilar informació d'altres fonts però has de redactar els teus propis textos.
- Pensa en el teu públic objectiu. No és el mateix redactar contingut per a un públic jove que per un més gran. Si escrius el contingut en un llenguatge erroni pot augmentar la taxa de rebot i ser perjudicial per a la teva posicionament.
- Crea continguts rellevants. Què el contingut que ofereixes tu no es pugui trobar en cap altre lloc.
- Paraules clau i sinònims. Les paraules clau han d'estar en text, però usar-les en accés no és bo. Per aquest motiu utilitzar sinònims i variacions d'una mateixa expressió.
- Revisa l'ortografia i la redacció. Google odia el contingut mal escrit, és important revisar que no hi hagi errors gramaticals, sintàctics o ortogràfics.
- ¿Links i negretes? Sí. Tot i que no suposa un pes important en SEO, és una bona forma de destacar text per a l'usuari i facilitar-li la lectura de conceptes importants.
Vols que el teu lloc web tingui textos optimitzats per SEO que t'ajuden a posicionar millor a Google? Contacta'ns, podem ajudar-te.