Molts sou els que en algun moment haureu escoltat parlar del Webinar però, molts de vosaltres encara no sabreu el que significa així com la capacitat que té un webinar per captar clients per a l'empresa. Per això, al blog d'avui parlarem de què és el webinar i com es fa.
QUÈ ÉS EL WEBINAR?
La paraula "webinar" ve de l'anglès "web" i "seminar", que si ho traduíssim vindria a ser una conferència en línia. Aquesta conferència o seminari es realitza a través d'Internet. El que el caracteritza és la capacitat d'interactuació entre el que dóna la conferència i els usuaris que hi assisteixen. Per això, ara ja no tens excusa per fer el curset o la formació que tant volies però per a la qual no tenies temps. El webinar et permetrà fer-ho sense moure't de casa.
És molta la gent que s'està sumant a la creació dels webinars així com a l'assistència a ells per tots els avantatges que ofereix. Si vols assistir a algun que et pugui interessar has de saber que es farà en directe, en un dia i hora determinat. El millor d'això, com ja hem dit anteriorment, és que mentre es va fent la conferència els assistents poden preguntar i assistir amb els seus comentaris sense cap problema.
A dia d'avui amb la tecnologia que hi ha al mercat resulta molt fàcil fer un webinar ja que hi ha diverses plataformes com Google Houngouts o Anar a Webinar que et permeten la realització i distribució del seminari per la xarxa. Això pel que fa al que ofereix el webinar, d'altra banda, l'usuari també ha de tenir accés a Internet i haurà d'accedir a la plataforma que correspongui amb la clau d'accés que li facilitin. Així de senzill és fer o assistir a un webinar. Però per optimitzar-lo i millorar la seva qualitat a continuació t'oferim alguns consells que t'ajudaran:
5 CONSELLS QUE T'AJUDARAN PER MILLORAR LA QUALITAT DEL TEU WEBINAR
- En primer lloc has de tenir molt clar i preparat el tema que vols tractar, els temes secundaris que puguin sorgir i el públic al qual et vols dirigir.
- Has d'aconseguir l'atenció dels teus usuaris i fer-lo més visual també. Per a això pots parlar de cas pràctics, afegir esquemes i alguna que altre projecció.
- Has repartir bé l'estructura del seminari, has de començar pels temes principals i després anar-los desenvolupant des del més important al menys important.
- Has de tenir cura amb el temps que passes fent la conferència ja que si ho allargues molt podria ser excessiu i la gent es cansaria. L'ideal és que l'exposició duri de 40 a 45 minuts i uns 15 o 20 per interactuar amb els usuaris.
- És fonamental que al final del webinar pengis informació addicional sobre l'exposició que els usuaris puguin descarregar i apuntar-se a altres webinar.
Ara que ja coneixes el concepte "Webinar" i coneixes alguns consells bàsics per millorar un webinar ... Estàs a punt per crear el teu? Contacta'ns, a Use It estarem encantats de poder ajudar-te.