De vegades explicar un tema complicat o convertir un avorrit en una experiència captivadora, pot ser una tasca difícil. Però ... Saps que hi ha una eina de màrqueting de continguts que pot fer-te aquesta tasca molt més simple i, a més, ajudar-te a complir de manera més efectiva els teus objectius?
LES INFOGRAFIES SÓN EINES CLAU EN EL MARKETING DE CONTINGUTS.
QUÈ ÉS UNA INFOGRAFIA?
Una infografia és una combinació d'imatges sintètiques, explicatives i fàcils d'entendre, acompanyades de textos per tal de comunicar informació de manera visual per facilitar la seva transmissió.
Aquests recursos són tremendament útils i essencials per a representar la informació que és complicada d'entendre a través de pur text, ja que amb un simple cop de vista es pot entendre fins a les coses més complicades, ia més són més fàcils d'assimilar i recordar.
TOT SÓN AVANTATGES
A la nostra empresa apostem per les infografies perquè ajuden a comprendre millor un missatge.
1#Resulten útils i aporten valor
Fan de qualsevol informació més comprensible i cridanera.
2#Aporten dades essencials
Percentatges, tendències, estadístiques ... I ho fan d'una manera lleugera i entretinguda.
3#Increment trànsit del lloc web
Gràcies a una bona infografia, es pot incrementar en gran mesura el trànsit d'una pàgina o lloc web.
COM DISSENYAR UNA INFOGRAFIA CREATIVA I EFECTIVA?
Fer una infografia pot semblar una tasca fàcil, però té els seus secrets. La planificació és la clau a l'hora de dissenyar una infografia creativa i efectiva, i hi ha 4 punts que hem de tenir en compte:
1#Tema
La diferència principal amb els gràfics de dades tradicionals, és que la infografia explica una història. Per a això, hem de tenir clar el tema i la informació bàsica que volem transmetre.
2#Continguts
Els continguts tant visuals com d'informació, són una peça clau per a qualsevol infografia, ja que són la base perquè l'observador entengui el missatge que s'està ensenyant. Alguns recursos de contingut són: textos i imatges, dades estadístiques, numèrics o dates d'esdeveniments, mapes i diagrames ...
3#Disseny
Aquesta fase pot determinar que una infografia passi ràpidament a l'oblit o que, per contra, es converteixi en un fenomen viral. Alguns aspectes que s'han de cuidar molt bé són: equilibri text / imatge, enfocament, equilibri visual, espais, interactivitat ...
4#Difusió
Si la teva infografia no tindrà només un ús "intern", sinó que persegueixes determinats objectius publicitaris, hauràs de tenir molt en compte la difusió de la mateixa. Després de tot, quin sentit té tant d'esforç si tot queda en l'oblit?
Per finalitzar us deixem un exemple que hem dissenyat per explicar el funcionament de la nostra tecnologia Beacon on podeu veure els punts anteriors exemplificats.
A Use It apostem sempre per les infografies com a recurs clau per al nostre màrqueting. Parlem?