Fa unes setmanes us explicàvem i comparàvem l'email màrqueting i l'email transaccional, dues formes de comunicar-se amb els vostres clients, o clients potencials, d'una manera eficaç i directa i aconseguir un objectiu proposat. Per això, avui us portem un petit tutorial de 10 passos amb Mailchimp on us ensenyem com automatitzar campanyes d'email màrqueting, des de la creació de la campanya, dissenyar el correu electrònic i enviar-la.
EL EMAIL MÀRQUETING PERMET QUE EL QUE NO HA COMPRAT, COMPRI. I EL QUE JA VA COMPRAR, REPETEIXI.
MailChimp, UNA EINA ESTRELLA
Mailchimp és una eina web que es va crear l'any 2001, i va començar a popularitzar-gràcies a les facilitats que oferia per a realitzar campanyes d'email màrqueting. A dia d'avui, ha anat ampliant els seus serveis i ha passat a oferir també la creació de pàgines web, social posts, ads, etc.
Així doncs, Mailchimp ens ofereix l'oportunitat d'enviar campanyes de correu electrònic i publicitàries amb clients i altres parts interessades. Els correus tenen una gran capacitat de personalització, des d'imatges, text, vídeos, CTA ... fins a la incrustació completa de codi HTML. Si no, la pròpia eina ens ofereix plantilles que podem escollir segons les nostres necessitats.
¡COMENCEM!
Anem a suposar que ja estem registrats i que hem importat el nostre llistat de clients (que seran les persones que rebran l'email). Per crear la nostra campanya començarem amb...
O SI HO PREFEREIXES, SEGUEIX EL NOSTRE PAS A PAS
- Al tauler de control del compte, fem clic al menú desplegable Automate (Automatitzar) i seleccionem Email.
- Navega entre les categories fins a trobar l'opció que millor encaixi amb el teu objectiu. No trobes el que necessites? Pots crear la teva pròpia a través del botó Custom (Customitzar). Nosaltres hem triat una campanya d'actualització de continguts de l'bloc.
- En aquest pas has de triar si vols enviar un correu electrònic únic, opció Single Email, o una sèrie de correus electrònics, que seria Email series.
- Introdueix un nom per a la campanya, fes clic al menú desplegable per triar la llista de clients (destinataris), i fes clic al botó Begin (Començar).
- Arribats a aquest moment pots configurar les URL, cada quan vols que es mani l'automatització, a quina hora o seleccionar si només vols que s'enviï uns dies concrets. Un cop configurat, li donem a Next (Següent).
- A qui l'hi envies? Ara podem escollir millor la nostra audiència, de la llista de clients que hem seleccionat podem enviar la campanya a tota la llista, a un segment o usuaris amb un tag, o crear un grup o segments nous. Un cop acabat, li donem a Next (Següent).
- En el següent pas podem redefinir alguns aspectes que ja hem vist, com el nom de la campanya (que només és visible per a l'equip, no els destinataris), l'assumpte de l'email (super, super important!), una vista prèvia del text ... També haurem de configurar el tipus de seguiment que volem que es faci, i vincular-lo amb les nostres xarxes socials. ¿Sona genial, veritat? Continuem.
- Mailchimp t'ofereix moltes opcions. Pots seleccionar una plantilla per defecte, un tema, una plantilla pròpia guardada, una campanya anterior o utilitzar codi per generar la teva. Una cop escollida una, fes clic en ella i s'obrirà l'editor de disseny.
- Val, ara sí que sí. Aquesta és la nostra part preferida, on es fa la màgia ... És hora de dissenyar! Inserta el teu logo, canvia les imatges, l'estructura, el contingut, colors, tipografia, etc, etc, etc. Un cop la teva obra d'art aquest llista, fes clic a Next (Següent).
- I finalment, últim pas. Aquí hem d'assegurar que tota la informació i contingut siguin correctes, perquè una vegada li donem a Start RSS podrem donar per acabat el procés de creació de la nostra campanya automatitzada.
Mailchimp no és l'única eina d'email màrqueting que podem trobar a Internet, però si l'única que ens ofereix un pla gratuït amb tantes possibilitats. És ideal per a empreses petites ja que permet fins a 2000 contactes. I tu? T'animes a crear les teves campanyes de email màrqueting automatitzades? Informa't.