portada-seo

Què és el SEO?

7 February 2018
WEB
3 min (372 paraules)

Si no apareixes a internet, no existeixes. Així de clar. Si tens una empresa i no apareixes en els primers llocs dels principals cercadors, planteja't l'estratègia de posicionament SEO de la teva empresa.

Les persones, en general, volem conèixer opinions d'altres persones respecte a un producte, servei i/o lloc, pel que volem conèixer al moment les característiques del producte, servei i/o experiències d'altres usuaris.

Els potencials clients busquen estrènyer relacions amb les empreses i per això cal buscar com satisfer les seves necessitats. Però no és suficient tenir una web presencial, hem de tenir en compte els factors de posicionament SEO, la usabilitat i l'experiència dels usuaris en navegar per la nostra web.

Quan busques un producte o un servei, i vols trobar informació sobre això, on cerques? A Google veritat? Doncs és aquí on neix i cobra força el posicionament SEO (SearchEngine Optimization). 

El SEO és una de les “disciplines” que més ha canviat en els últims anys. Solament hem de fixar-nos en la gran quantitat d'actualitzacions que hi ha hagut de Penguin i Panda, i com aquestes han donat un volta de 180 graus al que s'entenia per SEO fins fa poc. Ara amb el SEO es persegueix el que el propi Matt Cutts qualifica com “Search Experience Optimization”o el que és el mateix, “tot per l'usuari”.

Encara que existeixen milers de factors en els quals un motor de cerca es basa per posicionar una pàgina o una altra es podria dir que hi ha dos factors bàsics: l'autoritat i la rellevància

L'autoritat és bàsicament la popularitat d'una web. Com més popular sigui més valuosa és la informació que conté. Aquest factor és el que un motor de cerca té més en compte atès que es basa en la pròpia experiència de l'usuari. Com més es comparteixi un contingut és que a més usuaris els ha semblat útil.

La rellevància és la relació que té una pàgina enfront d'una cerca donada. Això no és simplement que una pàgina contingui un munt de vegades el terme buscat (en els començaments era així) si no que un motor de cerca es basa en centenars de factors on-site per determinar això.