Avui dia l'algorisme d'Instagram, com el d'altres xarxes socials, són el malson de moltes empreses i marques, ja que ens dificulten enormement la promoció del contingut publicat, produint així poca difusió d'aquests. I aquest mal de cap que ens provoquen els algorismes ens fa preguntar-nos...
COM PODEM AUGMENTAR SIGNIFICATIVAMENT ELS NOSTRES SEGUIDORS EN INSTAGRAM O EN LES XARXES SOCIALS DE MANERA ORGÀNICA?
Des de l'inici de l'algorisme, han sortit un munt d'estratègies de mitjans socials que els usuaris realitzen per a augmentar el seu limiti de difusió, però avui us explicarem una de les més noves i utilitzades actualment, els Instagram Pods.
INSTAGRAM PODS? I ESO QUE ÉS?
Els Instagram Pods són descrits com a grups o comunitats de grandària reduïda, formades per usuaris que se secunden entre si per a lluitar contra l'algorisme d'Instagram i aconseguir major difusió i millor posicionament dels seus continguts respecte als d'altres usuaris.
TÉ BONA PINTA, VERITAT? VEGEM EL SEU FUNCIONAMENT
Els membres d'aquests grups se segueixen entre si, comenten les publicacions dels altres membres i donen "m'agrada" a les seves fotos i vídeos. Per a formar part d'un d'aquests grups, ens ha de convidar l'administrador o podem crear el nostre propi, encara que una vegada que siguem membres d'un grup d'Instagram Pods, el que hem de fer és compartir l'enllaç de la foto més recent que hàgim publicat en el nostre Instagram, i demanar als altres membres que interactuïn amb ella ("m'agrada", comentar i compartir). Així mateix, quan els altres membres comparteixin el seu contingut haurem de fer el mateix en les seves publicacions.
ELS GRUPS D'INSTAGRAM PODS HAN ESTAT CREATS, MAJORITÀRIAMENT, PER BLOGUERS I INFLUENCERS PER A MILLORAR LA SEVA VISIBILITAT.
EN QUÈ POT BENEFICIAR-TE? AVANTATGES.
- Sí. Els Instagram Pods poden produir beneficis reals per a la teva empresa, vegem quins podrien ser. Millorar el posicionament del teu contingut al davant al d'altres similar.
- L'abast i interacció amb la teva publicació pot multiplicar-se per 10.
- La ràtio de conversió pot augmentar a causa de la major visibilitat de la teva marca.
NO TOT SÓN ALEGRIES... DESAVANTATGES
Els avantatges queden molt clares, però, ara vegem els desavantatges.
1#Temps, valuós temps
Donar "m'agrada". Comentar. Compartir. Repeat. Així amb cada publicació que es publiqui en el grup, i havent de poden ser a qualsevol hora i que no tots disposem d'un temps concret per a dedicar a les nostres xarxes socials, comentar totes les publicacions compartides pot portar-nos tranquil·lament hores.
2#No produeix resultats significatius
Hi ha algunes persones en aquests pods que no estan interessades en tu o en el teu contingut. Són aquí per a ells mateixos i els seus propis resultats. Així que per molt que comentin i li donin m'agrada a les teves publicacions, no aquestes generant relacions reals amb la teva audiència que impulsin les vendes i lleialtat a la marca.
3#Resultats sospitosos
Si un seguidor o nou seguidor "real" arriba a una pàgina de una marca que hagi usat un pod veurà que, òbviament, ha estat manipulada. Especialment si els números dels seguidors no expliquen l'alt nivell de likes o comentaris.
4#M'agrada i comentaris en contingut que no és rellevant per a la teva marca
A menys que et trobis en un grup on la qualitat dels usuaris sigui major, sovint hauràs d'interactuar amb contingut de baixa qualitat o que no tingui res a veure amb la teva marca. 5#Instagram no és ximple Instagram, i per tant també Facebook, inverteixen molts diners i temps optimitzant els seus algorismes i observant com els seus usuaris participen en la plataforma. Per tant, és possible que tanta interacció sobtada es reflecteixi en el seu sistema, i podria resultar perjudicial per a qualsevol contingut orgànic que puguis publicar en un futur.
Nosaltres som partidaris de crear relacions directes i reals amb els nostres usuaris, per a obtenir així una visibilitat "eficient" i de qualitat. Tens algun dubte sobre màrqueting aplicat a xarxes socials? Contacta'ns, podem ajudar-te :)