Fa unes setmanes parlàvem sobre el SEO, i la importància que aquest tenia per a ajudar a posicionar la teva pàgina web respecte a les altres. Perquè avui coneixerem ASO, el SEO de les mobile apps.
PERÒ... QUÈ ÉS ASO?
ASO són les sigles d'App Store Optimization, i consisteix a optimitzar una App amb la finalitat d'aconseguir aparèixer en els primers resultats de les botigues d'aplicacions. Les botigues d'Apps més conegudes són App Store (d'Apple) i Google Play (per a Android). Però també existeixen altres marketplace com per exemple Amazon AppStore o Windows Phone Store.
MÉS DEL 63% DE LES APPS INSTAL·LADES PROVENEN DE CERQUES EN ELS MARKETPLACE. - SEGONS LA REVISTA FORRESTER.
Però... Com aconsegueixo que la meva App sigui més visible i tingui més descàrregues? La resposta és senzilla... només has de treballar el ASO de la teva App.
FACTORS QUE AFECTEN EL ASO
En el SEO existeixen uns factors que hem de treballar perquè aquest sigui millor, perquè en ASO també existeixen factors que haurem de treballar per a aconseguir el cim en les App. Aquests factors són els següents: On-metada (elements que podem modificar en la fitxa de l'aplicació) i Off-metada (elements externs que no estan sota el control del desenvolupador).
ON-METADATA
1. App name o títol: el nom de l'App ha de contenir la paraula o paraules clau principals per les quals volem ser oposats, i si a més és cridaner, millor que millor!
2. Descripció: En Google Play, la descripció d'una App ha d'incloure keywords, i en el cas d'Apple, ha de ser utilitzada per a captivar als possibles usuaris.
3. Keywords (paraules clau): En l'App Store disposem d'un camp específic per a ells, en canvi en Google Play hem de recórrer a la descripció de l'App.
4. Categoria: tria la categoria que més tingui a veure amb la teva App, perquè els usuaris puguin trobar-la i relacionar-la més ràpidament.
5. Nom del developer: Encara que no sigui una cosa molt visual a simple vista, el nom del desenvolupador és una cosa molt important a l'hora de posicionar l'App. Un desenvolupador amb més antiguitat tindrà més força per a pujar en el rànquing, i si a més el nom té algun keywoard, ja seria genial!
6. Icona: Encara que la icona no afecta directament al ASO, si que una icona atractiva pot ajudar a convèncer als usuaris perquè descarreguin l'App.
7. Screenshots: Igual que amb la icona, no afecta al ASO, però és recomanable crear imatges atractives i afegir un vídeo per a aconseguir que tothom pugui veure el funcionament de l'app abans de descarregar-la.
OFF-METADATA
1. Instal·lacions: Quantes més instal·lacions i més ràpid les aconseguim, millor posicionada estarà l'aplicació.
2. Desinstal·lacions: Com a conseqüència, com més alt sigui el ràtio de desinstal·lació, indicarà que el producte no és tot el bo que hauria de ser, i la posició caurà.
3. Valoracions i ressenyes: Estrelles, likes i valoracions positives, quantes més tingui la teva App en el marketplace, millor serà la posició en el rànquing de cerca. Ah! I per molt negativa que sigui la ressenya, respon-les sempre, així l'usuari veurà que de debò t'importa la teva App, i potser li dóna una altra oportunitat, i decideixi canviar la seva valoració negativa, per una de positiva.
EINES I APPS QUE T'AJUDARAN
I per a finalitzar aquest post, et deixem algunes eines gratuïtes que t'ajudaran a millorar el ASO de la teva App, que pots descarregar donis de l'App Store i Play Store:
- AppCodes: t'ajuda amb la cerca de paraules clau per a la teva APP i veure les que usa la teva competència.
- The Tool: et permet monitorar rànquings de keywords, Top Chart Rànquings, Conversió Rate (CR o CVR), valoracions d'usuaris, entre altres accions.
- SensorTower: que t'indica el nivell d'optimització de l'App dins de les botigues d'aplicacions.
- Appkeywords.io: ens permet seleccionar una keywoard, i veure qui de la nostra competència l'està usant.
Posa en marxa aquests consells i eines, i aviat començaràs a veure els resultats. I si necessites ajuda per a posicionar la teva App, no dubtis a posar-te en contacte amb nosaltres :)