Fa uns dies us parlàvem en un post sobre el marketing de contenidos i de la importància que aquest té en la nostra estratègia de posicionament. Per fer un màrqueting de continguts efectiu és recomanable elaborar alguns recursos bàsics, per això avui us parlarem del calendari editorial.
UN CALENDARI EDITORIAL T'AJUDARÀ A ORGANITZAR I PLANIFICAR LES PUBLICACIONS I POSTS.
QUÈ ÉS UN CALENDARI EDITORIAL?
El calendari editorial és una eina indispensable per a la planificació dels continguts del nostre bloc o xarxes socials. Aquesta eina ens permet organitzar i analitzar tots els aspectes relacionats amb les publicacions perquè, d'aquesta manera, organitzar el nostre treball i assolir els objectius de màrqueting i comunicació establerts amb antelació.
4 RAONS A FAVOR
Ara que ja tenim clar que és un calendari editorial, volem explicar-vos 5 raons al seu favor que de segur faran que us decidiu ja a elaborar el vostre propi calendari.
1#Aporta valor a la teva audiència.
Si definim les temàtiques dels continguts, les dates i el públic objectiu, tindrem més oportunitats de donar en el clau i que el nostre bloc tingui més trànsit.
2#T'ajuden a pensar a llarg termini.
És important saber com evolucionaran els teus continguts, quins formats utilitzaràs i a quin públic.
3#Et permeten millorar i simplificar recursos.
Amb un calendari editorial ben organitzat i ben definit, els editors milloraran el seu flux de treball i podran generar més idees i optimitzar continguts.
4#Ajuden a diferenciar audiències.
Tenir un calendari editorial et permetrà tenir ben clar i definit aquest públic objectiu per saber a qui va dirigit cada post per endavant.
QUÈ HA DE TENIR EL TEU CALENDARI EDITORIAL?
Encara que hi ha estàndards bàsics per a organitzar-se, cada persona utilitza els seus propis mètodes. Però per finalitzar el post us portem alguns punts a tenir en compte per incloure en el teu calendari:
- Data del post
- Autor (si és que van a publicar més d'un autor al blog)
- Idea / concepte / títol del post
- On vas a publicar (al bloc, en un bloc convidat, xarxes socials, etc.)
- Estat (publicat, idea, en procés ...)
- Tags (categoria del post, etiquetes, etc.)
- Call to action (si vols que el post dirigeixi a l'usuari a fer alguna acció en particular)
I AIXÒ... ON HO FAIG?
A Internet hi ha diverses plantilles que pots adaptar a les teves necessitats, encara que pots usar també aplicacions gratuïtes que tens a mà, com ara excel, google drive documents, google calendar ... O crear el teu propi calendari des de 0!
En Use It fa temps que tenim el nostre perquè ens ajuda a organitzar-nos, estalviar temps i recursos. Vols més informació sobre màrqueting digital?Contáctanos.