portada-define-publico-objetivo

Defineix el teu públic objectiu en 4 passos

2 març 2020
MÀRKETING
6 min (684 paraules)

Quan construeixes i defineixes la teva empresa, cal tenir molt clar qui serà el públic objectiu d'aquesta. És a dir ... Qui seran els nostres clients? O qui volem que siguin els nostres clients? Definir el públic objectiu ens ajudarà a focalitzar tota la identitat de la nostra marca, adoptant un to i estil diferent depenent de a qui ens dirigim.

DEFINIR EL PÚBLIC OBJECTIU ÉS UN PAS PRIMORDIAL PER CREAR UNA ESTRATÈGIA DE MÀRQUETING AMB ÈXIT.

 

QUÈ ÉS EL PÚBLIC OBJECTIU, EL CLIENT IDEAL I EL BUYER PERSONA?

Ens referim a públic objectiu, o també Target, al grup de persones a les que ens volem dirigir. Aquest grup de persones tindran unes característiques concretes, edat, estil de vida, nivell econòmic ... Seran el grup de persones que busquen, necessiten o volen els nostres productes o serveis.

D'altra banda trobem el client ideal, o Ideal Customer Profile (ICP). Es defineix el client ideal com una descripció que resumeix el teu millor client. És allò que s'identifica amb el teu negoci, es compromet, comprèn l'ús del teu producte o servei, el fa servir amb freqüència i creu que el producte satisfà les seves necessitats amb èxit.

I per finalitzar el buyer persona o també personatge fictici que es construeix a partir de l'etnografia, amb perfil psicològic, que representa un grup amb qualitats i comportaments similars.

ilustracion-publico-objetivo-icp-buyer

 

PÚBLIC OBJECTIU, CAL DEFINIR-LO? PER QUÈ?

La resposta és sí. És super important definir-lo. Al definir el nostre públic objectiu estem creant les bases de màrqueting i de negoci de la nostra empresa.

SI NO SABEM A QUI ENS DIRIGIM, NO PODEM ENFOCAR NI DIRIGIR ELS NOSTRES PRODUCTES A L'USUARI ADEQUAT.

 

PASSOS PER DEFINIR EL NOSTRE PÚBLIC OBJECTIU

1#Segmentació, pas fonamental
Per definir el nostre públic objectiu haurem de plantejar i fer-nos una sèrie de preguntes:

  • Quines edats té?
  • Són homes, dones, empreses petites, mitjanes o grans?
  • Què busquen?
  • Quins interessos tenen?
  • On viuen o estan ubicades?
  • Quin nivell adquisitiu tenen?
  • A què es dediquen?
  • Quins són els seus hàbits de consum?

 

2#Tinc més d'un tipus de públic objectiu?
En el cas que els nostres productes o serveis vagin dirigits a més d'un públic objectiu, ja sigui per les seves especificacions o solucions, haurem analitzar-los i definir-los tots establint sempre un públic objectiu principal.

3#On podem interactuar amb ells?
Analitzarem en quins llocs podem trobar a les persones que tindran interès pel que oferim. Per exemple, xarxes socials, bloc o web, fòrums, networking ...

4#Com i on puc interactuar amb ells?
Un cop definit en quins llocs podem trobar-los, hem de definir com interactuarem amb ells.

  • Xarxes socials: cal escollir bé quines xarxes socials ens interessen. Tenir perfils en totes les xarxes socials no ens garanteix arribar més al públic objectiu. Pensem en quals no interessa treballar realment.
  • Blog o web: hem de pensar quin contingut desitja el nostre públic objectiu. En publicacions anteriors us hem parlat ja sobre com aprén a vendre els teus productes o serveis a travès del teu blog i què és el marketing de continguts.
  • Fòrums: podem entrar en fòrums on es parli de temes relacionats amb els nostres productes i/o serveis, i oferir les nostres solucions.
  • Networking: Visita o tenir un stand en una fira del nostre sector, ens pot ajudar a aconseguir nous contactes i clients. Stand en una fira, si o no?
  • Boca a boca: ens agradi o no, ja sigui per bé o per mal, es parlarà dels serveis que donem. Si donem un bon servei i tenim clients satisfets, això ens pot aconseguir més clients.

 

Definir el públic objectiu és un procés relativament senzill de fer, però molt necessari. Quan realitzem un procés de branding i creació de marca, és dels primers passos que realitzem al costat del nostre client, ja que a partir d'aquí podem dissenyar i definir la seva imatge i identitat corporativa. Estàs pensant en realitzar un projecte o creació d'una marca? Contacta'ns.