En una sociedad digital como la nuestra, las personas prefieren comunicarse de forma visual y no escrita, es decir, a través de emoticonos, imágenes, los ya populares “memes” o con GIFs.
ELS GIFS ESTAN PRESENTS EN APPS SOCIALS COM WHATSAPP, FACEBOOK, TWITTER, ENTRE ALTRES.
QUÈ SÓN ELS GIFS?
Un GIF és animació d'imatges en el qual es produeix el moviment d'un o diversos fotogrames al voltant de 3-5 segons de durada i que es repeteix de manera infinita. Encara que semblava que els GIFs estaven totalment desapareguts, des de fa un temps han tornat per a tornar a marcar al món i guanyar popularitat, abans de res en xarxes socials, on a les persones els agrada utilitzar-los en les seves converses. Twitter va ser el primer a fer el pas, i posteriorment Facebook, incloent la possibilitat de comptar amb reproducció automàtica dels GIFs.
EL NAIXEMENT DELS GIFS S'ATORGA A la COMPANYIA ESTATUNIDENCA *COMPUSERVE, FA JA MÉS DE 30 ANYS.
PERQUÈ USAR-LOS?
L'ús de GIFs ens pot aportar grans beneficis per a publicitat, promoció i imatge de la nostra marca i/o empresa, principalment en xarxes socials o pàgina web. Els GIFs són una eina més per a millorar la comunicació amb la teva audiència i ampliar el posicionament de la teva empresa i/o marca. Per això, recomanem profundament l'ús dels GIFs, ja que et permeten comptar un missatge, història o mostrar un producte, d'una forma senzilla, atractiva i cridanera.
UN PODERÓS ALIAT
Però, fins i tot no aquestes convençut a deixar que els GIFs formin part de la imatge de la teva marca? Frank Estrada assegura que hi ha 5 avantatges molt importants que no podem perdre de vista.
1#Marca amb personalitat
Utilitzar GIFs permet a les empreses i signatures ampliar el seu vocabulari, passant d'usar text, imatges o vídeos a seqüències que donen els mateixos missatges però de manera més concisa, directa i breu.
2#Augment de viralitat
Els GIFs en les estratègies de comunicació per a xarxes socials poden arribar a fer viral i posicionar millor els missatges, gràcies a que aquest element donarà més visibilitat en el timeline.
3#Promoció de productes o serveis
Funcionen perfectament bé per a mostrar a les persones detalls de productes o serveis que poden ser del seu interès i que comunament les marques busquen destacar.
4#No més serietat
La serietat amb la qual solen treballar algunes marques en les seves xarxes socials pot acabar-se amb ajuda dels GIFs, a través dels quals es pot donar al perfil de Facebook o Twitter una mica d'humor que trenqui el gel.
5#Fàcils de realitzar
Fer GIFs no és una labor tan complicada ni que requereixi moltíssim temps, avui es poden fer en uns quants minuts des de qualsevol tablet o telèfon intel·ligent. Alguns exemples de llocs i programes que permeten crear-los són Imgur, Hulu, Giphy i Tumblr Creatrs.
Encara que és important tenir en compte que un GIF personalitzat de la teva marca, ha de tenir certa qualitat i missatge. En Use It som experts en marketing i imatge de marques, contacta'ns, podem ajudar-te.