En el moment de dissenyar els elements de la identitat de la nostra marca, hi ha alguns que els tenim molt clars, com les targetes de visita, sobres, signatures digitals, roll-ups ... Però ... I què fem amb el catàleg ? Fem un d'imprès o digital? Val la pena a invertir en dissenyar i imprimir alguns flyers? Què hauria de fer?
Si que és cert que en una societat tecnològica i digital com la nostra, moltes de les persones han abandonat la lectura en format imprès. Però segueix havent-hi un percentatge que prefereix rebre informació en paper. Llavors ... Quin trio? Doncs és molt simple, el primer que has de fer és preguntar-te quin contingut vols incloure a la revista, catàleg o publicació. Vols afegir vídeos, links i altres elements interactius? Doncs el teu format és digital. Promocionaràs els teus serveis de forma breu? Doncs potser hauries d'apostar per uns flyers.
Però després, cal fer-se una pregunta molt important. Qui llegirà la meva publicació, revista o catàleg? O qui vull que ho llegeixi? Les persones grans prefereixen llegir o informar-se a través de textos en formats impresos, en canvi, les persones joves prefereixen fer-ho en format digital.
ESCOLLIR ENTRE FER UNA REVISTA, CATÀLEG I / O PUBLICACIÓ IMPRESA O DIGITAL, DEPENDRÀ DE DOS SIMPLES PREGUNTES: QUIN CONTINGUT TINDRÀ? I A QUI VA DIRIGIT?
PUBLICACIÓ IMPRESA, CLÀSSICA I ATEMPORAL
Les publicacions impreses són totes aquestes que passen pel procés d'impressió, ja sigui en una impremta, editorial o a la impressora de casa teva. Llibres, fullets, revistes, diaris, flyers, catàlegs, anuaris, butlletins, enciclopèdies ... Però més important que la seva definició, són els seus avantatges i desavantatges. Vegem quins són:
AVANTATGES
- Ús generalitzat
- Fàcils de llegir
- La seva lectura no requereix d'equipament addicional
- Poden traslladar-se fàcilment
- Normes de disseny i tipografies establertes
DESAVANTATGES
- Requereixen d'espai d'emmagatzematge i es fan malbé amb facilitat
- Per actualitzar, cal realitzar una nova edició
- No posseeixen animacions que completin els textos
- Alt cost de fabricació i difusió
PUBLICACIÓ DIGITAL, UN MÓN PLE DE POSSIBILITATS
Com a conseqüència, podem referir-nos a les publicacions digitals com aquelles que no requereixen d'un procés d'impressió.
AVANTATGES
- Menor cost de producció i eliminació de retards de temps en el procés editorial i de producció.
- Rapidesa en la transmissió de la informació i fàcil accés.
- Introdueix nous elements.
- Facilitat en l'actualització de contingut.
- Facilitats en el disseny, ampliant les seves possibilitats.
- Major capacitat d'emmagatzematge en poc espai.
DESAVANTATGES
- Demanda limitada per part dels usuaris.
- Manca d'estandardització tecnològica.
- Possible incomoditat en la lectura en pantalla.
- Absència de mètodes de publicació definits.
- Inseguretat pel que fa a la conservació de la informació i els suports.
EL NOSTRE CONSELL?
Quan dissenyem un catàleg, presentació o nou element de l'identitat de la marca de Use It, sempre procurem adaptar-lo als dos formats: imprès i digital. Pel simple motiu de què volem que els nostres clients o futurs clients rebin la informació a través de el mitjà que més còmode els resulti. El nostre consell és, que sí podeu, reproduïu elsvostres catàlegs, fullets, etc. en format digital i imprès. Encara no ho tens clar? Vols rebre assessorament personalitzat? Parlem