Todxs hem escoltat la frase de “menys és més”, veritat? Perquè aquesta frase hem de tenir-la en compte quan triem el contingut per a la nostra web. És important definir que contingut és imprescindible, i quin és només “complementari”, també cal tenir en compte la longitud d'aquest contingut i com l'expressarem.
AIXÒ SI, AIXÒ NO
La realitat és que no hi ha una estructura o contingut estàndard, ja que cada pàgina web té una funció, i el seu contingut variarà depenent a aquesta funció. Encara que si és veritat que hi ha alguns apartats que solen incloure's en la majoria de llocs webs, com per exemple; dades de contacte, xarxes socials, formularis de contacte, etc.
DEFINIR BÉ EL CONTINGUT DE LA NOSTRA WEB, AJUDARÀ A CREAR UN DISSENY FUNCIONAL I ATRACTIU.
A continuació, us donarem alguns consells perquè trieu de manera efectiva el contingut de la vostra web:
1#Tria imatges que representin a la teva empresa.
Serveis, productes, valors, missatges.... Pots contractar a un fotògraf perquè et faci les fotos a mesura, o pots comprar-les en bancs d'imatges. (Et recomanem que no usis imatges tretes d'Internet de mala qualitat, amb marques d'aigua, sense tenir els drets, etc ja que poden danyar la imatge de la teva empresa i de la teva pàgina web.) A més, si pots invertir en un bon vídeo, no el dubtis, això agregarà un valor tremend al teu lloc web a més d'afegir-li un toc molt personal i comunicatiu.
2#Organitza i selecciona el contingut.
Una bona opció és fer una llista amb la informació que creus imprescindible, i una altra amb la complementària, així pots veure que és el que no pot faltar en la teva pàgina web i seleccionar la informació més valuosa i important. Una altra opció per a generar i seleccionar el contingut és respondre a aquestes 5 preguntes de manera breu i precisa: Qui ets?, Què embenis?, Quant costa?, Que garanties avalen el teu producte? i Com em poso en contacte?.
3#Redacta el contingut de manera coherent i comprensible.
Tingues en compte el teu públic objectiu, no hauries d'usar un llenguatge molt complex si la teva pàgina web va dirigida a nens, o usar paraules molt tècniques quan el públic objectiu no és especialista en el tema. Et recomanem usar un llenguatge col·loquial però formal, per a donar una sensació de proximitat als usuaris i així connectar amb ells.
4#Com més simple, millor.
Segur que vols que el teu web tingui de *tooooodo. Però això no és sempre una bona opció, a vegades, com més simple millor. Així que es realista, si la teva pàgina web no necessita un subapartat per a cada fitxa de cada producte, no l'incloguis. Els usuaris volen accedir al teu web de manera ràpida, i a un contingut interessant i no repetitiu, així que una bona navegació és crucial per a aconseguir-lo.
5#Disseny responsive, si.
Ho sabem, avui dia gairebé totes els llocs web són responsive (és a dir, s'adapten a tots els dispositius, com per exemple, mòbils, tablets, portàtils...). Però no aquesta altre recordar-ho, ja que un disseny responsive ajuda a millorar i optimitzar l'experiència de l'usuari, així que no oblidis dissenyar el teu lloc web perquè sigui usable i optimitzat per a tots les possibles grandàries de pantalla.
EL QUE NO POT FALTAR VS. EL QUE S'OFEREIX SOVINT
En general, avui dia la majoria dels llocs web no sols ofereixen la informació més essencial per al seu públic objectiu, sinó que usen pàgines que, sense ser indispensables, ajuden a generar valor. Un clar exemple és la secció de Blog o la pàgina de preguntes freqüents. Aquestes no són pàgines essencials, però són molt útils. Estàs obligat a incloure-les? Definitivament no, cap lloc web està obligat a incloure un tipus específic d'informació (més enllà de la informació legal), però el seu ús sol suposar beneficis; això és al que li has de donar valor quan l'estiguis decidint.
ELEMENTS ADDICIONALS QUE POTS INCLOURE
Com ja hem comentat, no existeix una estructura bàsica per a una web, però si que existeixen alguns elements que cal tenir molt en compte en el moment d'estructurar i dissenyar una web, ja que ens poden ajudar al fet que la web sigui més dinàmica, atractiva i funcional.
1#Blog
El blog és un dels elements addicionals més usats, això es deu al fet que ajuda al SEU i també a incrementar nostre page rank. Amb un blog li dónes l'oportunitat a l'usuari de conèixer una mica més sobre la teva empresa, en què sol involucrar-se i que valors té. Però atenció! Si inclous un blog hauràs de mantenir-lo i anar pujant nous posts, un blog deixat i sense noves publicacions no et donaria una bona imatge.
2#Preguntes freqüents
Les preguntes freqüents és un altre dels elements addicionals més usats. Ens permet contestar-li al client possibles dubtes que li sorgeixin de manera instantània, i t'estalviaria anomenades i correus electrònics repetitius per a respondre dubtes i preguntes.
3#Xarxes socials
En una societat digital com la nostra, on gairebé totes les persones tenen perfil en alguna xarxa social (Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin...) no aquesta de més afegir enllaços directes i botons per a compartir en les xarxes socials. Això ajudarà al fet que el trànsit en el teu web sigui major, ja que et permet crear connexions entre diferents plataformes. (Pot ser que t'interessi llegir més sobre marketing en xarxes socials )
4#Crides a l'acció (CTA)
Això forma part del disseny web des de la perspectiva de la usabilitat, i és un element molt important per a ajudar l'usuari a realitzar certes accions. Per exemple, què és el que vols aconseguir de la persona que està llegint? Què se subscrigui? Que et segueixi en Twitter? Què comparteixi els teus posts? Què es posi en contacte amb tu per a alguna cosa? Sigui quin sigui, és recomanable afegir anomenades a l'acció en gairebé totes les pàgines.
UN COP DE MÀ?
L'experiència fa la practica, i en Use It hem dissenyat més webs de les que podem enrecordar-nos, per això, podem saber amb facilitat quin és el contingut idoni per a cada tipus de projecte. Parlem?