Cada dia es presenten noves empreses i marques en el món, el que provoca que hi hagi més competència en el mercat. Això és un benefici per al consumidor ja que el seu catàleg d'ofertes de productes i serveis augmenta, però un desavantatge per a una empresa que ja tenen una cartera de clients. Llavors ... Com aconseguim que els nostres clients siguin fidels a la nostra marca? Hi ha diversos factors dins d'una estratègia de màrqueting que ajuden a fidelitzar clients, però una de les més destacades és el servei postvenda.
EL 65% DELS TRACTES D'UNA EMPRESA PROVENEN DELS CLIENTS QUE JA TÉ A LA CARTERA.
QUÈ ÉS EL SERVEI POST-VENDA?
El servei post venda implica seguir oferint una bona atenció al client inclòs després de l'etapa de venda. Aquest servei té el propòsit de mantenir una bona relació amb el client per tal de fidelitzar-lo.
PER QUÈ ÉS IMPORTANT ESTABLIR UN BON POST-VENDA?
Establir un bon servei post venda és una peça clau del servei al client per a les empreses, ja que ajuda a fidelitzar i mantenir interessats en els nostres productes als nostres consumidors i clients. A més brinda una tranquilitat al client ja que sap que l'empresa hi serà present si succeix algun error o imprevist amb el producte o servei adquirit.
AVUI EN DIA LA VENDA NO NOMÉS ÉS TANCAR UN TRACTE AMB UN CLIENT, SINÓ MANTENIR UNA RELACIÓ PER FIDELITZAR-LO.
Per exemple, una molt bona estratègia de fidelització de clients que algunes ecommerce utilitzen és que després de realitzar una comanda li ofereixen al client un cupó de descompte en futures compres, amb això aconsegueixen que aquest client davant la necessitat d'adquirir un nou article repeteixi amb la mateixa marca (sempre que la primera experiència de compra i el producte adquirit siguin positius).
COM ELABORAR UNA ESTRATÈGIA POST-VENDA?
1#Seguiment i contacte amb el client
Com trucades gratuïtes per parlar amb el client i demostrar-li l'interès que té l'emrpesa per conèixer la seva satisfacció i felicitat amb els seus productes o serveis.
2#Programa de fidelització
Creació d'un programa de fidelització com ara recompenses o beneficis segons el nivell de consum de client.
3#Informació i novetats
Informar als clients sobre llançaments i suggeriments. El servei més rendible i més utilitzat per les empreses en aquest cas seria l'email màrqueting.
4#Regals en dates especials
Enviar regals o petits detalls en dies assenyalats.
5#Solució CRM
Adoptar pràctiques, estratègies i sistemes per gestionar i analitzar les interaccions amb els clients i les dades que es generen.
Com hem vist el procés de venda no s'acaba quan es finalitza la transacció. En Utilitza It cuidem les relacions que tenim amb els nostres clients oferint diferents serveis de post-venda com manteniment o formació. En vols saber més? Contacta'ns.