portada-social-selling

Social selling: vendre a través de xarxes socials

5 February 2019
MÀRKETING
5 min (507 paraules)

Una cosa que ningú ens pot negar és que vendre ja no és el que era, no ho creieu? El clàssic porta a porta amb les demostracions de productes, les trucades en fred desactualitzades, tot això cada vegada més s'està quedant enrere.


El màrqueting està constantment en evolució des que el primer emprenedor va voler vendre els seus productes o serveis a través de l'email màrqueting o recomanar-lo a través dels seus Social Media (xarxes socials). I és que tot el que encarem a la venda, el que vulguem donar a conèixer, etc., pot considerar-màrqueting. I actualment amb els avenços de la tecnologia el màrqueting corrent s'ha anat convertint en màrqueting digital / línia. Arran d'aquí i juntament amb les xarxes socials va començar a sorgir el terme de què parlarem en la publicació d'avui: el Social Selling.

 

SOCIAL SELLING, ¿QUÈ ÉS? 

El Social selling consisteix a aprofitar les Xarxes Socials per a poder crear relacions amb el públic objectiu i al seu torn amb possibles clients. Aquesta nova eina de màrqueting busca que siguin els usuaris els que s'interessin pel producte que es vulgui vendre i no al revés. Per aconseguir aquest objectiu hem de prestar molta atenció a les publicacions que fem i invertir temps en la realització i elecció de la fotografia, vídeo i text que formaran el nostre post.

 

QUINS AVANTATGES TÉ?

A simple vista sembla que el Social selling pot ser una inversió de temps que no sempre dóna fruits, però la veritat és una altra, tard o d'hora el Social selling porta beneficis i, a més, té alguns avantatges:

1#Més visibilitat
A dia d'avui Internet et permet posicionar-te molt bé, pel que et permet també ser el punt de mira del teu públic objectiu i de molts possibles clients, que a més no tenen ni de viure a la mateixa zona on tens muntada l'empresa.

QUE SIGUIS VISIBLE EN LES XARXES SOCIALS POT INCREMENTAR DE MANERA EFICAÇ TEUS VENDES.

 

2#Evitar la "Porta Freda"
Poder vendre sense ni tan sols veure la cara de la persona que t'està comprant era una cosa que fa algun temps no ens podríem imaginar. Avui dia, de vegades, és la millor opció ja que t'ofereix la possibilitat d'apropar-te a un client sense arribar a ser invasiu i detectar si hi ha interès en el que li ofereixes o no. D'altra banda però pot ser alguna cosa inconvenient si no escollim de forma correcta les paraules o imatges que representessin el nostre producte.
 

3#Estalvia temps
Quan encara no existia el concepte de Social Selling, els venedors perdien molt de temps en anar d'un costat a l'altre buscant compradors. Avui dia, només cal tenir accés a Internet per comunicar-te alhora amb milers de possibles clients. És una manera de reduir costos i alhora incrementar les vendes de l'empresa.

 

En Use It volem ajudar-te a millorar el teu procés comercial començant per establir una estratègia de Social Selling molt enfocada a millorar les teves vendes. T'interessa la nostra proposta? Parlem.