portada-amazon-vs-tienda-online

Vendre a Amazon o tenir botiga online?

24 maig 2019
MÀRKETING
7 min (740 paraules)

Si vols incrementar les vendes del teu negoci, en més d'alguna ocasió t'hauràs plantejat integrar-te al gran marketplace que és Amazon, oi? O bé hauràs pensat a crear una e-commerce ...

Les dues opcions són vàlides per a, amb una inversió de màrqueting i publicitat, arribar a incrementar les vendes del teu negoci ... Però com que no tot el que rellueix és or, et portem els avantatges i inconvenients de cada opció.

 

VENDRE EN LA PLATAFORMA AMAZON

A hores d'ara gairebé tothom ha comprat alguna vegada a Amazon o almenys coneix aquest gran marketplace, llavors ... ¿Vendre a Amazon és la millor opció? A continuació et detallem alguns avantatges i inconvenients de vendre en aquesta plataforma.

 

AVANTATGES

1#Millons de clients
Aquesta és sens dubte el gran avantatge de posicionar la balança cap a Amazon, en ser el marketplace més utilitzat del món els productes que publiques en aquesta plataforma estaran oberts a possibles clients de més de 180 països de tot el món.

 

2#Confiança
Com que és una empresa potencialment coneguda la fiabilitat augmenta a l'hora de comprar els productes mitjançant la seva App o web. A més de que ofereix diversos mètodes segurs de pagament i la seva política de devolució és molt clara.

 

3#Internacionalització
A més de vendre els teus productes al teu país et dóna l'opció a fer-lo més enllà de les fronteres. Fent que els teus productes tinguin més possibilitat de ser venuts.

 

INCONVENIENTS

1#Competència
Com que és una empresa tan gran era inevitable no trobar-te amb empreses que venguin els teus mateixos productes però a un preu més barat de manera que fins 0,05 cèntims pot marcar la diferència entre comprar el teu producte o comprar el del competidor.

 

2#Comissió
És clar que, no tot això es fa gratis, per la qual cosa suposa que Amazon es porti una comissió per cada venda. De estimació mitjana, pot arribar a cobrar un 12% de cada transacció.

 

3#No fidelitzes
El gran problema que porta amb si Amazon és que realment, els usuaris que comprin els teus productes a Amazon, no són els teus clients, sinó els d'Amazon pel que si únicament et dediques a vendre els teus productes per Amazon no aconseguiràs fidelitzar els teus propis clients.

 

LA TEVA PRÒPIA BOTIGA EN LÍNEA

Tenir una botiga online pròpia pot semblar, a primera vista, una major inversió de temps i diners que vendre dins Amazon ... Però en contrapartida pot generar uns "beneficis" extra per la teva empresa.

 

AVANTATGES

1#Beneficis
Una cosa bona de tenir la teva botiga online és que la totalitat de beneficis és teva. Aquí et estalviaries totes les comissions que es porta Amazon per tenir el teu producte exposat.

 

2#Fidelització
Per contrapartida, aquí si que tindries els teus propis clients fins i tot podries tenir els teus propis client fidelitzats, cosa que amb Amazon seria totalment impossible.

 

3#Publicitat
A la teva pròpia botiga online hauries teus propis anuncis que a més de publicitar-et podrien fer guanyar més diners si comparteixes anuncis enllaçats a altres pàgines per exemple.

 

DESAVANTATGES

1#Enviament
Necessitaràs enviar els teus productes de manera que et suposarà una despesa extra que hauràs de tenir en compte a l'hora d'establir els preus perquè els teus beneficis no es vegin molt afectats un cop venut el producte. Però el cost d'aquest no és el que més et hauria de preocupar ja que als clients el que menys els agrada de comprar en una botiga en línia és el temps que ha d'esperar. Per això, com més ràpid siguin els enviaments millor.

 

2#Clients impacients
Quan un client té un dubte i està en una botiga física es dirigeix ​​cap a un venedor perquè aquest li resolgui però, quan es tracta d'una botiga online no disposes d'aquests venedors i trigar molt a respondre'ls podria costar aquest client. Pel que hauries de ser en línia 24/7. O bé podries instal·lar un chatbot que et pogués respondre les preguntes més freqüents de manera instantània per aconseguir mantenir a l'espera al client fins a poder atendre-ho tu mateix.

 

3#Inversió inicial
Un gran inconvenient a l'hora de tenir el teu comerç electrònic seria la inversió que hauries de fer per poder tenir la teva web disponible tots els dies de l'any.

 

Ara que ja coneixes algunes opcions per vendre els teus productes de forma online ... Quin creus que encaixaria millor? En Utilitza It som experts en el desenvolupament de botigues en línia i podem assessorar-te per a incrementar les vendes de la teva empresa. Parlem?