portada-proyecto-web-branding-washeo

Washeo: Desenvolupament de marca i e-commerce per una bugaderia a domicili

6 min (604 paraules)
Client
Washeo
Tipus de projecte
WEB
ECOMMERCE
BRANDING
SOFTWARE
Parlem de
webs
ecommerce
branding
naming
servicios

L'empresa Washeo de Lleida confia en Use It per al disseny i desenvolupament integral de la seva marca. En aquest projecte s'han realitzat els processos de creació de naming, branding, disseny i desenvolupament web i ecommerce.

 

INTRODUCCIÓ

Washeo és una empresa de nova creació ubicada a Lleida, i que neix amb la missió de facilitar la vida a les persones oferint serveis tradicionals de bugaderia i tintoreria a domicili. Els seus serveis van dirigits tant a particulars i famílies, com a empreses de petit i gran format. La qualitat màxima que ofereixen a cada servei i l'atenció personalitzada són la seva filosofia.

 

NAMING I BRANDING, DEFININT LES BASES DE LA MARCA

Comencem des de zero. Per això, el primer pas per iniciar el projecte va ser realitzar una recerca i investigació per generar un briefing i definir la missió i proposta de valor, competència, públic objectiu i referents. Posteriorment es va desenvolupar un projecte integral de branding, des de la definició del naming (procés de creació de el nom de la marca) fins a la definició de tota la identitat i imatge corporativa de la marca, incloent packaging, vehicles, roba corporativa, targetes, emails...

NAMING

Tenint en compte el públic objectiu i el to definit pel client, es van fer una sèrie de propostes de naming per finalment apostar per washeo, un naming compost de dos idiomes, de tipus sufix i tonalitat jove i abstracta.

BRANDING

En el procés de branding es va realitzar un breu manual d'identitat de marca, on es van definir i explicar la construcció del logotip, tintes, les seves aplicacions, tipografies i colors corporatius.

mockups-aplicaciones-branding-washeo

 

REALITZAR TOTS ELS PASSOS DEL PROCÉS DE BRANDING ÉS MOLT IMPORTANT PER ESTABLIR UNA IMATGE DE MARCA SÒLIDA, COHERENT I EFICIENT.

TO I ESTIL

La web és el producte estrella de el projecte, i en ella es van aplicar tota la identitat visual i verbal generada de la marca. El blau va ser escollit com el color principal donades les seves associacions amb l'aigua, neteja i frescor, i en el disseny de la web cobra un paper important al ser utilitzat en botons, banners i elements d'acció. Com color secundari es va establir un gris mig per aportar neutralitat juntament amb els colors blanc i negre. Es va dissenyar una iconografia corporativa lineal en negre i tocs de color en blau, i es van escollir imatges amb colors neutres i molta llum.

 

UNA WEB FUNCIONAL, MODERNA I ACCESSIBLE

L'arquitectura de navegació és senzilla i intuïtiva. Al menú principal trobem els apartats de: Fes la teva comanda, Qui som, Bugaderies afiliades i Iniciar sessió. I en el footer altres apartats necessaris però de menor importància, com serien: Venda i cancel·lació, Avís legal, Política de privacitat, Cookies i Preguntes més freqüents. La jerarquia visual i de contingut dels apartats més corporatius i informatius és força similar, on el contingut s'organitza en blocs i banners que s'adapten a aquest.

PROCÉS DE COMPRA I PERFIL D'USUARI

Es va simplificar i organitzar el procés de compra de manera que li resultes fàcil i accessible a l'usuari. Al tractar-se d'una associació de bugaderies on cada bugaderia ofereix els seus propis serveis, el primer pas en el procés de compra és el de seleccionar que bugaderia s'adapta millor a les necessitats que requereix l'usuari. En el següent pas podem visualitzar els serveis, extres i additius, i afegir-los al nostre demanat per procedir a finalitzar-lo. I en l'últim pas, després d'haver iniciat sessió, introduirem la direcció i informació de la comanda i passarem a la plataforma de pagament.

Vols iniciar el teu propi negoci i projecte des de zero, i necessites serveis de naming, branding, disseny i desenvolupament?