Sabem que no pots jutjar un llibre per la seva coberta, però si que pots jutjar un lloc web pel seu disseny.
Les persones tenim tendència a avaluar o jutjar els productes i les empreses pel “look&feel" que ens produeixen els seus webs. És necessari mantenir un disseny excel·lent i adaptat als corrents del disseny per a que el teu web faci brillar al teu producte, servei o negoci; sense perdre mai de vista l'experiència d'usuari de la mateixa.
Anem a fer un cop d'ull al que per a nosaltres seran les 6 tendències de disseny que haurem de tenir en compte aquest any. Hi ha una autèntica explosió de disseny i moltíssimes possibilitats per explorar, però ens quedem amb aquestes:
Disseny net i minimalista
El minimalisme i la senzillesa estan de moda en el disseny web. En definitiva, posar en pràctica el concepte menys és més. És una tendència que portem veient fa temps i que seguirà amb nosaltres aquest 2018.
Aquest tipus de dissenys destaquen pels fons blancs o molt clars, un únic color per a les tipografies i disseny amb pocs elements. Es tracta d'emprar els elements de disseny estrictament necessaris per focalitzar la visió de l'usuari, aconseguint l'objectiu que persegueix el lloc web.
Colors vius
Fa uns anys que la filosofia del color està canviant la manera en la qual dissenyem els nostres webs. Els colors poden evocar-nos emocions i podem utilitzar-los estratègicament en el disseny de les nostres marques i de les nostres interfícies. Els colors brillants intenten atreure la nostra atenció i generar emocions positives davant dels avorrits colors foscos o neutrals.
Aquests colors estan presents en empreses que volen cridar l'atenció, nous productes i start-ups que estan apareixent. El color és una bona manera per atreure l'atenció i atreure visitants.
Petits detalls gràfics
Fixar-se en els detalls serà cada cop més important en aquest proper any. Espais amb petits detalls, en navegacions o elements geomètrics vectorials surant, són cada vegada més populars i afegeixen un resultat interessant al disseny. Aquests poden ser utilitzats per equilibrar els dissenys, per separar els mateixos, etc.
Dissenys modulars
El disseny a través de mòduls és una de les últimes tendències. Es tracta d'un tipus de disseny en el qual cada element es planteja com un mòdul independent. Aquest tipus de disseny està inspirat en la xarxa social Pinterest.
És a dir, la seva característica principal és que el disseny es plantegi a partir d'elements independents amb forma quadrada. A més, el disseny per mòduls és perfecte per a una correcta adaptació a tots els dispositius.
Hero
Aquesta tendència suposa una evolució respecte els dissenys que eren habituals en els darrers anys.
En anys anteriors la tendència era incloure “slides” amb diverses imatges. Aquesta tendència s'ha anat perdent, a causa del temps que necessiten per ser visualitzats i la gran quantitat de recursos que consumeixen per ser carregats.
Per aquest motiu, la tendència per aquest any són les imatges amb amplada completa per captar l'atenció de l'usuari amb un sol cop d'ull, que també són conegudes com Heros.
Estan pensats com a portades d'un lloc web i el seu resultat a nivell visual és molt atractiu i vistós.
Animacions
Les animacions a les nostres webs comporten una quantitat il·limitada de possibilitats als nostres dissenys d'interfície. Podem ser creatius amb animacions que transformin l'experiència, per així crear noves connexions amb la marca. Les animacions afegeixen una capa extra en cada disseny i dirigeixen l'atenció a la informació correcta.
A més, enriqueixen d'una forma més minimalista la web i poden crear una certa interacció amb els usuaris. Un excés d'animació, però, pot fer que el teu web sigui molt "pesant" i això incrementi el temps de càrrega i acabi amb la paciència dels usuaris.
A Useit intentem aportar la nostra experiència en el disseny per crear projectes únics, frescs i que segueixin les tendències del disseny actual. D'aquesta forma, els nostres clients es poden diferenciar de la competència i aconseguir millors resultats. També és important adaptar-se i saber quina tendència s'ha d'utilitzar en funció del contingut, el públic objectiu i els objectius de cada client.
15 January 2018
6 min (686 paraules)