portada-colores

Colors, quin si i quin no?

19 Juliol 2018
DISSENY
4 min (496 paraules)

T'has fixat alguna vegada en la capacitat que tenen els colors per a influenciar en les nostres decisions o emocions? O com les persones, segons la nostra educació i/o entorn, associem un color amb un significat? Per això, és molt important triar un color adequat per a la nostra marca i/o empresa.

 

LA PSICOLOGIA DEL COLOR

En el disseny, hi ha molts factors que afecten el producte que estem dissenyant perquè aquest obtingui uns bons resultats. La psicologia del color ens ajuda a triar que color anirà més d'acord amb el nostre disseny, marca o empresa, però podem definir-la com: “Una ciència que estudia com els colors ens influencien en els nostres sentiments, emocions i la capacitat de reacció i decisió que poden evocar en les persones quan són visualitzats.”

CADA COLOR ENS TRANSMET EMOCIONS I SENTIMENTS DIFERENTS ALS ALTRES.

 

COLORS, ELS SEUS SIGNIFICATS I ÚS MÉS POPULAR

blanco-gris-negro

 

Blanco: puresa, minimalisme, netedat, innocència, sensació de neteja. Simbolitza la llum i aquesta considerat el color de la perfecció. És molt adequat per a presentar productes de neteja, llar o personal.

Gris: neutralitat, indecisió, avorriment, absència, intel·ligència, equilibri. Sol usar-se com a color secundari per a acompanyar a un altre color predominant.

Negre: modernitat, por, misteri, temor, elegància, responsabilitat. Sol emprar-se per a representar marques de luxe, entreteniment i és molt popular entre estudis de fotografia.


 

azul

Blau: sol associar-se a fred, infinitat, bellesa, generositat, alegria, constància, joventut, confiança. Aquest color denota fidelitat, descans, serenitat i intel·ligència. S'usa per a publicitat de productes masculins, però no per a productes alimentosos, ja que lleva la gana. També sol usar-se per a representar empreses de comptabilitat, gestió, salut, entreteniment, mercat immobiliari i tecnologia.


 

verde

Verd: equilibri, esperança, naturalesa, frescor. Evoca realitat, regeneració, paciència, seguretat i estabilitat. En el seu costat més negatiu pot portar-nos a sentir emocions de gelosia, immaduresa, corrosió, verí.

Aquest color sol usar-se per a representar empreses relacionades amb l'agricultura, la terra, naturals  i també de benestar.



 

rojo

Rojo: amor, passió, valentia. És un color elegant sobretot quan està en el seu grau d'intensitat fosc. Color càlid, fogós, que simbolitza la revolució, ràbia, força, vitalitat.

S'utilitza per a avisos importants, prohibicions o trucades de precaució, i per a anunciar cotxes, motos, begudes energètiques, activitats de risc i esports. És molt popular entre empreses i comerços minoristes.

 

naranja


Taronja: força, energia, calor, les flames, aquest color produeix l'excitació dels sentits i atreu. Simbolitza també l'alegria, felicitat, èxit, i estimula el cervell i la *activadad mental.
S'usa molt en campanyes per a joves, d'alimentació sana o per a joguines.
 

amarillo


Groc: color càlid que ens transmet força, voluntat, intel·lectualitat, així com també enveja. És un color de vitalitat extremadament alta, que representa la creativitat, veritat, poder, precaució.



COLORÍN COLORADO

Estem segurs que després de llegir aquest article et fixaràs més en els colors de les empreses, ja sigui en els seus logotips o publicitat, i que t'adonaràs (com hem fet nosaltres) que el blau aquesta present en la majoria de sectors. Contacta'ns, estem llestos per a donar-li color al teu projecte!