portada-newsletter-efectiva

Com fer una newsletter efectiva?

27 agost 2019
MÀRKETING
6 min (595 paraules)

Quan un usuari decideix subscriure a una newsletter és perquè el contingut que ha llegit i que es genera en aquesta pàgina web és del seu interès. Però ... quin tipus de contingut s'ha de manar en una newsletter perquè aquesta sigui efectiva i destaqui entre les altres newsletters del subscriptor?

LA NEWSLETTER TÉ UN PAPER MOLT IMPORTANT DINS DE LA NOSTRA ESTRATÈGIA DE INBOUND MARKETING.

NEWSLETTER, ¿QUÈ ÉS?

Una newsletter (o també conegut com a butlletí de notícies) és un tipus de correu electrònic que les empreses i/o marques envien regularment als seus subscriptors, públic objectiu i / o clients per informar-los sobre els seus nous productes, els seus millors promocions i les últimes notícies de interès.

 

FACTORS A TENIR EN COMPTE EN FER UNA NEWSLETTER

Tot i que molts factors que afecten puguem considerar una newsletter efectiva, hi ha 3 idees clau que hem de tenir al cap a l'hora d'escriure una newsletter.

  1. Cal aconseguir que el subscriptor obri el nostre correu electrònic. Per a això, l'assumpte i el remitent són fonamentals.
  2. Un cop obert, hem d'aconseguir que el subscriptor faci clic sobre el CTA o link que volem, per aquest motiu cal definir bé el contingut i el seu disseny.
  3. Els dos punts anteriors estan directament influenciats per una correcta segmentació de les llistes de subscriptors, així com la freqüència en la que fem enviaments d'emails.
ejemplo-newsletter-useit

 

Tenint en compte aquestes tres idees, podem establir els següents factors com els que cal prestar més atenció per fer una newsletter efectiva:

 

LÍNIA D'ASSUMPTE I REMITENT

Les variables que més afecten el valor d'obertura (open rate) són l'assumpte del mail i el remitent. Crear línies d'assumpte que captin l'atenció dels usuaris és un art, per a això utilitza línies d'assumpte diferents en cada email i fes-breus. Per al nom del remitent utilitza el nom i cognom del remitent, el nom de la marca o una combinació de tots dos per generar confiança en el subscriptor.

 

EL CONTINGUT

Només amb el contingut adequat podràs aconseguir els objectius plantejats, per això compleix amb el que et vas comprometre en aquest primer correu electrònic de benvinguda que l'usuari va rebre en el moment de la seva subscripció. Algunes idees essencials sobre que contingut afegir són les de compartir els últims continguts publicats al bloc, incloure continguts que estiguin allotjats sota un formulari en una landing page o informació extra sobre la teva marca.

 

DISSENY

El disseny és una decisió clau dins del teu estratègia global de comunicació de marca, i hi ha 3 formes principals pel que fa a disseny per lliurar la teva newsletter: E-mail amb text pla (prioritat absoluta al text i no té qualsevol disseny), Email amb text HTML (disseny simplificat amb HTML on l'element principal segueix sent el text) i e-mail amb HTML enriquit (la part visual cobra el paper principal).

 

UNA NEWSLETTER NOMÉS SERÀ EFECTIVA SI COMPLEIX AMB EL SEU OBJECTIU.

 

FREQÜÈNCIA D'ENVIAMENT

La freqüència amb què enviaràs les teves newsletters dependrà en gran mesura de la teva capacitat per generar continguts, no enviïs un newsletter si no tens res de nou per compartir. Una estratègia efectiva estableix una periodicitat fixa, les més comunes són: Diària, setmana, mensual amb la publicació d'un nou article.

 

LLISTES DE SUBSCRIPTORS

Tenir les teves llistes de subscriptors bé segmentada és clau per "enviar el contingut correcte a la persona indicada", sobretot quan comptes amb diferents perfils de subscriptors.

 

 

I vosaltres, ja teniu la newsletter de la vostra empresa / marca en marxa? A Use It podem assessorar-te per a crear newsletter que compleixin els seus objectius. ¿Hablamos?