L'elecció d'una tipografia o una altra per als nostres dissenys té una gran importància. Potser fins i tot podríem dir que és un dels moments més rellevants de tota la fase del disseny d'un producte, i és que és la tipografia la que ens permet transmetre el missatge.
MERAVELLOSES TIPOGRAFIES
Tant si ets dissenyador gràfic com si no, segurament t'hauràs adonat del tremend poder que té la tipografia per a transmetre sensacions, valors, emocions i sentiments, i que no qualsevol tipografia val per a qualsevol disseny, cal saber triar quin usar en cada ocasió.
Al llarg de l'a història són molts els tipògrafs que han fet les seves pròpies classificacions, però avui dia podríem distingir les diferents tipografies en 4 famílies principals: Amb *Serif (Romana), Sans *Serif (Pal Sec), Manuscrita i Decorativa.
LES TIPOGRAFIES SANS *SERIF SÓN LES MÉS USADES EN PANTALLES DIGITALS.
FAMÍLIES TIPOGRÀFIQUES
Distingir entre una família tipogràfica i una altra sol resultar bastant senzill, atès que les diferències entre tipografies de diferents famílies són molt visuals.
AMB SERIF
Aquesta família té el seu origen en el passat, quan les lletres se cisellaven en blocs de pedra, ja que resultava difícil assegurar que les vores de les lletres fossin rectes, els talladors van desenvolupar una tècnica que consistia a destacar les línies creuades, incloent-los unes rematades molt característiques coneguts amb el nom de *serif.
Aquestes tipografies representen tranquil·litat, autoritat, dignitat i fermesa. Dins d'aquesta família trobaríem subcategories: romana clàssica, de transició, de vell estil o romanes antigues, modernes o *didonas, amb tascó i cal·ligrafiat. Algunes de les més conegudes són: *Book *Antiqua, *Courier, *Garamond, Geòrgia, Lluïda *Bright, Nova York, Times *New Roman i *Palatino.
SANS SERIF
Aquestes tipografies es diferencien per estar simplement sense patins o peus, és a dir, no tenen rematades en els seus extrems. Van aparèixer a Anglaterra durant el segle XIX, i entre els seus traços gruixuts i prims no existeix contrast, els seus vèrtexs són rectes i els seus traços uniformes.
Les tipografies Sans Serif, creen un efecte de modernitat, sobrietat, alegria i seguretat, i es poden subclassificar en: grotesca, geomètrica, humanística, de contrast, informal, híbrida, amb terminació rodona, bauhaus i ajustada. Algunes de les més conegudes són: Arial, Chicago, Mònaco, Tahoma, Helvètica, Verdana i Univers.
MANUSCRITA
Les tipografies manuscrites o script semblen cursives de cal·ligrafia. En el disseny digital, aquestes fonts solen utilitzar-se per a accentuar el títol principal o la signatura de l'autor, atès que els traços més fins poden desaparèixer, comprometent la llegibilitat.
Trobem subdivisions com: brush, cal·ligràfica, canceller, casual, formal, semi-formal, gràfica o monolíneal, encara que també podria incloure's el “grafiti”. Algunes de les més conegudes són: Aelfa, Brush, Edwardian Script, English, Killigraphy, Medieval Victoriana i Vivaldi.
DECORATIVA
Les decoratives seriosa una mica el grup “altres”, aquí trobem totes les tipografies que no podem classificar en les famílies anteriors, atès que no compleixen les característiques d'aquestes. Solen compartir l'estil propi d'una època o lloc, a causa de les seves formes tan característiques i la seva personalitat definida i concreta, són apropiades per a donar un caràcter històric o cultural a un disseny.
Algunes tipografies, per exemple, són: *Kristen, *Herculanum, *Bragadoccio, *Desdemona, Walt Disney *Script...
AMB QUINA ET QUEDES?
Nosaltres som incapaços de quedar-nos amb una sola família tipogràfica, ja que ens encanten totes! Les tipografies ens permeten crear dissenys únics adaptant-nos a la personalitat del producte, client o marca, i aconseguir transmetre unes sensacions o unes altres. Si vols crear un disseny, però no saps que tipografia va més amb el,contacta'ns, et podem ajudar!